L’Ajuntament ha decidit ajornar les restriccions de trànsit per als vehicles privats que tenia previst implementar a la muntanya de Montjuïc aquest primer trimestre del 2022. Les va anunciar al novembre amb l’objectiu d’evitar que molts conductors utilitzin la muntanya com a drecera. El consistori atura el projecte sense data, tot i que ja s’havien col·locat els senyals de trànsit que ho anunciaven.

La idea era prohibir la circulació per tres trams de la muntanya els dies feiners entre les set del matí i les set del vespre. D’aquesta manera es volia reduir una tercera part dels 12.000 vehicles que circulen cada dia per Montjuïc. Ho fan per anar més ràpid d’un lloc a un altre de la ciutat, sense passar per vials amb més densitat com la Gran Via o la ronda del Litoral.

Els senyals ja estaven col·locats i s’han retirat

Segons els cartells que fins aquest passat cap de setmana s’han pogut veure a la muntanya, la prova pilot de les noves restriccions verticals havia de començar el 7 de març. Finalment, però, l’Ajuntament ha decidit ajornar la posada en marxa de les restriccions i ha retirat també totes els senyals on s’especificaven les restriccions, els carrers i els horaris. De fet, als veïns ja se’ls havia dit que no tiraria endavant, de moment, a l’últim Consell Plenari del districte, celebrat el 10 de març.

Senyal de trànsit que s’ha retirat

El regidor de Sants-Montjuïc, Marc Serra, explica que “la proposta que tenim per a la muntanya de Montjuïc passa per transformar la mobilitat oferint alternatives. Potser és això el que no s’ha treballat suficientment i s’ha decidit congelar, de moment, aquests nous trams exclusius per a bus, bicicletes i serveis.”

Hem decidit congelar la proposta fins que es millorin les alternatives de mobilitat a la muntanya”
Marc Serra, regidor de Sants-Montjuïc

L’anunci de la mesura va causar des del principi desconcert entre els veïns, entitats i equipaments que formen part de la taula de mobilitat vinculada al Consell de la Muntanya de Montjuïc perquè la decisió es va prendre al marge d’aquest grup de treball. Tot i això, el consistori va decidir tirar endavant amb la prova pilot que volia fomentar l’ús del transport públic i de bicicleta per la muntanya i limitar el pas de vehicles privats de dilluns a divendres per tres carrers de Montjuïc.

Els punts escollits van ser: el carrer dels Jocs del 92, concretament el tram situat al costat de la seu de l’INEFC, un tram del passeig que envolta l’Estadi Olímpic Lluís Companys, i un tram de l’avinguda de Miramar, entre l’hotel i la piscina de salts.

L’Ajuntament ha explicat que està impulsant un pla de mobilitat a Montjuïc que ha de permetre, entre d’altres, obrir noves estacions del Bicing , reforçar el transport públic incrementant, per exemple, la freqüència dels autobusos i habilitar nous camins per accedir a peu a la Muntanya. Per això, assegura el consistori, els trams exclusius per a bicicletes, autobusos i serveis s’implementaran quan es despleguin la resta de mesures del pla de mobilitat que ara està en ple procés de redacció.