Les obres del perllongament de la l’L8 avancen i s’acosten a l’inici de l’excavació dels pous de les futures estacions a Hospital Clínic i Francesc Macià. En aquest cas, les pantalles arribaran als 82 metres de profunditat, i per aquest motiu serà necessari fer servir maquinària més gran i ocupar més superfície que en els treballs que actualment s’estan fent a Comte d’Urgell. Això comportarà afectacions importants en el trànsit. A partir del 20 de gener es tallarà la circulació a l’altura de Comte Urgell amb Rosselló, i el 23 de febrer s’hi sumarà un segon tall a Francesc Macià. Aquests dos talls, que es preveu que durin un any, afectaran uns 50.000 vehicles que sumen cada dia les dues vies i que s’hauran de desviar en altres itineraris.

afectacions trànsit obres L8

Afectacions a les obres d’Hospital Clínic

En el cas de la cruïlla entre Rosselló i Comte Urgell, les obres ocuparan tota la calçada per treballar en l’excavació del pou de l’estació Hospital Clínic. Per dur a terme aquest treballs es necessitarà una hidrofresa de 24,5 metres i uns 13-15 metres de longitud. Pel que fa a les proteccions acústiques per evitar el soroll, s’implantaran unes pantalles de tres metres d’altura amb doble aïllament. La resta de proteccions aniran adossades a la màquina a una altura de sis metres.

La nit del 19 de gener arribaran les afectacions al trànsit en aquest tram. Per desviar els 32.000 vehicles que diàriament hi circulen en direcció ascendent cap a la Diagonal s’actuarà en dos punts. D’una banda, els vehicles que provenen des de Sant Antoni es desviaran pel carrer del Rosselló cap a Calàbria, Aribau i Casanovas. En aquest cap s’haurà d’invertir el sentit de circulació del carrer del Rosselló per connectar de pujada amb la Diagonal, un itinerari que carregarà uns 17.000 vehicles. D’altra banda, el trànsit del carrer d’Aragó es desviarà per Aribau, carregant uns 13.000 vehicles.

Afectacions a les obres de Francesc Macià

Les afectacions a Francesc Macià amb el carrer de Buenos Aires arribaran un mes més tard. Aquí també la maquinària serà de grans dimensions que ocuparan tota la calçada. Al matí del diumenge 23 de febrer es tallarà el trànsit, en aquest tram per dur a terme les obres d’execució de les pantalles del pou. En aquesta ocasió s’hauran de redistribuir uns 18.000 vehicles.

Per fer-ho s’implantarà un segon carril obligatori de baixada a la Diagonal cap al carrer de Numància per reduir la pressió de vehicles que arriben a la rotonda de Francesc Macià. També es reduirà un carril a la calçada central de la Diagonal entre Numància i Francesc Macià. I el tram de l’avinguda de Josep Tarradellas entre Francesc Macià i el Comte Borrell es farà de doble sentit per poder, també, desviar el trànsit.

Comparteix a: