L’aeroport de Barcelona tindrà aquest estiu 46 destinacions intercontinentals actives, només una per sota del total registrat abans de la irrupció de la covid-19, el que suposa una recuperació del 98 %. Destaquen les connexions asiàtiques, gràcies a les tres connexions setmanals amb Pequín (Xina) i les set freqüències setmanals amb Seül (Corea del Sud). Des del Grup de Promoció Aeroportuària (GPA) es considera primordial treballar en la reactivació de les rutes barcelonines a Hong Kong, Lima i Shanghai, atenent el seu volum i importància econòmica.

18 milions de places en oferta

El volum de places disponibles per a aquesta temporada d’estiu és alt, amb 18 milions de places en oferta. Una dada un 10 % superior a l’assolida el darrer estiu, però encara un 9 % inferior respecte al mateix període del 2019, abans de la pandèmia.

Aquesta represa ja s’està traduint amb un increment del nombre de passatgers. L’aeroport de
Barcelona n’acumula de gener a abril d’aquest any 14,2 milions, una xifra un 43 % superior respecte
al mateix període del 2022. Malgrat això, aquest volum encara se situa un 5,7 % per sota del registrat abans de la pandèmia.

Barcelona, en cinquena posició a escala europea

Barcelona se situa en la cinquena posició a escala europea en tràfic origen o destinació en el període febrer 2022- febrer 2023, just per darrere de Londres, París, Istanbul i Milà. I, cal destacar, que és el segon aeroport europeu en tràfic amb origen o destinació al mateix aeroport, només per darrere de Londres-Heathrow. A més, les xifres mostren que l’aeroport de Barcelona continua com a setè aeroport europeu en tràfic total de passatgers aeris, just per sota de Madrid.