(Redacció/ACN) Adif ha donat per resolta, a les 14.30 h, la incidència a Can Tunis causada pel descarrilament d’un tren en aquesta zona d’estacionament a primera hora, segons han informat fonts de l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries. La incidència, que ha provocat retards superiors a les dues hores, ha impedit la sortida dels combois que es trobaven a l’interior del complex.
Fruit de la incidència, a primera hora el servei s’ha interromput i s’han acumulat centenars de viatgers al vestíbul de l’estació de Sants que viatjaven amb destinació a Madrid, la majoria, i que no podien accedir a la zona d’embarcament.
El tren s’ha incorporat malament a la via
Segons ha explicat Adif, aquest matí, quan el tren anava a incorporar-se a la via, no ho ha fet correctament i ha fet “un pas defectuós”. El comboi ha aconseguit arribar fins l’estació de Sants, on operaris de Renfe l’han revisat i posteriorment l’han retirat de la circulació. Aquesta primera incidència ha fet que els trens poguessin entrar a l’estació, però no sortir-ne. Fins les 9.15 h no s’ha pogut començar a desbloquejar el pas.
No ha estat fins les 14.30 h que Adif ha donat per resolta la incidència en la seva totalitat. Ha estat en aquest moment que han pogut desbloquejar l’accés al taller de Renfe de Can Tunis perquè els trens hi poguessin accedir. L’empresa gestora de la infraestructura confia que el servei es vagi normalitzant progressivament.
Saturació de passatgers
Els centenars de viatgers que s’han vist aturats al vestíbul de l’estació de Sants han mostrat enuig i indignació davant aquesta situació. La principal queixa ha estat la manca d’informació per part d’Adif; no han trobat explicacions ni a les pantalles, ni en un missatge informatiu i tampoc en el personal de l’empresa.