obres vies Sants

Adif ha acabat aquesta matinada les obres per reordenar les vies de Rodalies de l’estació de Sants. La nova configuració, coneguda amb el nom de 4+4, destina quatre vies als trens que passen pel túnel de la plaça de Catalunya (fins ara en tenien només dues) i quatre més per als trens del túnel del passeig de Gràcia (en tenien sis). Amb una inversió de 8,9 M €, l’actuació donarà més capacitat a les línies R1, R3 i R4 que passen pel túnel de plaça de Catalunya i farà més senzill donar resposta a qualsevol incidència.

Fins ara, amb només dues vies, costava més normalitzar el servei en aquestes línies de Rodalies quan hi havia algun retard o avaria perquè un tren aturat a Sants afectava de retruc la resta de línies que passaven per la mateixa via. Amb la nova configuració, els trens del túnel de plaça de Catalunya paren a les vies 7, 8, 9 i 10 de l’estació de Sants (una andana doble per sentit), mentre que els del túnel del passeig de Gràcia (R2 i regionals) ho fan a les vies 11, 12, 13 i 14 (una andana doble per sentit).

Pas més àgil dels trens per Sants

La configuració antiga feia passar per només dues vies ni més ni menys que 618 circulacions de trens al dia (els de la plaça de Catalunya), mentre que per les sis vies restants hi passaven 396 circulacions diàries. El nou esquema de vies equilibra, per tant, el trànsit ferroviari per l’estació i, a més, redueix el temps de pas dels trens perquè les operacions de pujada i baixada de viatgers es fan en una andana doble i no només en una via simple, com es feia fins ara. Per tant, els viatgers poden distribuir-se millor per les andanes.

Les obres, que van començar el juny de l’any passat, s’emmarquen en el Pla de Rodalies 2020-2030.