Treballs d'ADIF a la Sagrera
Foto: ADIF

Adif ha començant els treballs previs pel trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró a l’interior de la futura estació de la Sagrera. L’empresa estatal ha explicat que ha reprogramat les feines “per complir amb el cronograma previst”, per la situació actual d’alarma sanitària pel coronavirus.

Des de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries han remarcat que “l’inici d’aquesta fase de les operacions es produeix un cop s’ha acabat el procés d’excavació del recinte de l’estació”. Asseguren que han retirat 1,5 milions de metres cúbics de terres i materials i han finalitzat la llosa de formigó de 2,5 metres d’amplada.

El nou traçat del corredor Barcelona-Mataró té una longitud d’1,98 quilòmetres des del triangle ferroviari de Sant Andreu fins a la boca del túnel de l’estació de Barcelona-el Clot-Aragó. La línia d’aquest recorregut descendeix en doble via fins a l’interior de l’estructura de l’estació i des d’Adif asseguren que en el futur estarà completament soterrada. D’aquesta manera, els trens deixaran de passar pel traçat provisional actual.

Un cop acabin aquests treballs, des d’Adif han explicat que “continuaran les obres dels projectes d’accés i estructura de l’estació”, com el trasllat de les vies del corredor d’ample convencional Barcelona-Granollers. Després procediran a la col·locació de les vies de la línia d’alta velocitat a la seva posició definitiva.

Afectacions el 25 de juliol

Adif ha anunciat que la primera afectació per aquestes obres serà el 25 de juliol, amb una interrupció del trànsit ferroviari al sector de la Sagrera durant 48 hores. Encara s’ha de definir a quines estacions afectarà concretament el tall. Durant aquest interval es traslladarà una de les vies, s’instal·larà un desviament provisional i es faran altres actuacions complementàries. D’aquesta manera, en un tram d’1,7 quilòmetres la línia Barcelona-Mataró tindrà una via única durant un període de tres mesos i mig. L’objectiu final és que els trens acabin circulant per l’interior del nou tram soterrat sense parada a partir de novembre.

Adif vol mantenir la circulació de trens a les línies R1 i RG1 de Rodalies durant aquest temps, tot i que reduirà la capacitat operativa. Per aquest motiu s’oferiran plans alternatius de transport per garantir la mobilitat dels usuaris.