Les obres ja han començat a l'interior d'aquest túnel, per on surten i arriben les línies de Rodalies, regionals i llarga distància que enllacen l'Estació de França amb el sud de Catalunya. Aquí, fins ara, el mal estat de les vies, les filtracions d'aigua i l'acumulació de residus obligaven es maquinistes a reduir la velocitat. Amb els treballs de millora, Adif calcula que es podrà reduir el trajecte de les línies en cinc minuts. En aquest punt, es renovaran un total de 1.400 metres de vies en tres carrils diferents. També se'n netejaran els drenatges, se n'ampliaran els vorals i es construirà un mur per evitar que l'aigua arribi a les vies. Els treballs han de durar dos mesos i tenen un pressupost de més de 840.000 euros.

Fins ara, el mal estat de la infraestructura obligava els combois a circular a 30 quilòmetres per hora en tot el tram afectat, i reduir la velocitat a 10 quilòmetres per hora en un punt crític en què les vies estan molt malmeses per les filtracions d’aigua. Els treballs que han començat aquest dimarts consisteixen en la renovació d’aproximadament 1.400 metres de vies en les tres línies que passen pel túnel. Es canviaran 500 metres en dues de les vies i 380 a la tercera. També es netejaran els drenatges, s’ampliaran els vorals i es construirà un mur per evitar que l’aigua arribi a les vies.

L’objectiu, segons Adif, és “millorar els nivells de fiabilitat en aquest punt, l’eficàcia de la línia i la qualitat de l’explotació ferroviària”. Fonts de la Generalitat de Catalunya han explicat a BTV que aquesta és una obra que consideren “important” i valoren “positivament els passos d’Adif” per solucionar les limitacions temporals de velocitat de les línies.

Les obres, que s’han planificat per tal que no afectin el trànsit dels combois, han començat aquest dimarts a la matinada amb la instal·lació i l’aprovisionament de materials. Suposen una inversió de més de 840.000 euros i haurien d’estar enllestides el 19 d’octubre.