El pressupost de licitació és de 17,7 milions d’euros i el termini de construcció previst és d’11 mesos. Amb aquesta obra s’executaran totes les estructures que han de permetre el pas del ferrocarril i els accessos viaris ja definitius. Arriba després d’enllestir la consolidació geotècnica de la zona i la precàrrega del la major part del nus viari.

En aquesta primera fase d’obres es construirà una rampa de connexió entre la glorieta de l’enllaç sud i l’avinguda de l’Estany del Port, amb un pas inferior viari. Dos nous passos inferiors per a les vies de tren i la creació d’un ramal entre la glorieta i l’accés al dic sud. Un cop enllestida aquesta fase, el terreny quedarà preparat per a l’arribada de l’accés ferroviari, una obra que serà cofinançada per Adif i el Port.

L’accés definitiu, el 2015

El setembre de 2013, el Ministeri de Foment i la Generalitat van signar l’acord per a la licitació i construcció dels accessos ferroviaris al port, una obra que costarà prop de 100 milions d’euros. El projecte dels nous accessos ferroviaris al port de Barcelona estava previst per al mes de març de 2013. La data es va posposar fins a l’estiu però, de nou, la signatura i el projecte es van endarrerir. Les previsions apunten que a finals de 2015 l’actuació estarà enllestida.