Després d'anys de fer-se un fart de pujar i baixar escales, els veïns de la zona ja poden descansar. L'estació de Virrei Amat de la Línia 5 del metro ja té escales mecàniques i ascensors. Avui s'han inaugurat. "Hem vingut i hem dit: 'Oh! Quina sort! Ja està estrenat això!'." "Cojo cada día el metro, voy a casa de mi hija. ¡Y me duele la rodilla! ¡Tengo artrosis!" L'alegria d'aquests usuaris contrasta amb la decepció de les persones que van en cadira de rodes. Avui, per fi, han pogut baixar a l'andana però s'han topat amb un escull insalvable. La distància entre el vagó i l'andana és massa alta perquè les cadires elèctriques hi puguin accedir. Fins i tot les cadires manuals empeses per acompanyants tenen problemes. PILAR CASTILLO, associació ASENDI NB "Estic molt decebuda perquè jo pensava que ja podria pujar al metro com feia molts anys i ara no pot ser." Així era l'andana abans de les obres. I així és com ha quedat. Se n'ha aconseguit reduir uns centímetres el desnivell. Tot i això no és suficient perquè les persones que van amb cadira de rodes hi puguin accedir. Segons els tècnics de la Generalitat, la morfologia corba de l'estació fa impossible anivellar els vagons amb l'andana. Per això TMB està estudiant altres solucions. Una possiblitat que hi ha sobre la taula és instal·lar als trens de la línia rampes desplegables. Fins que això no passi, però, per a persones com la Pilar l'estació continuarà inaccessible.

Ja s’han finalitzat les obres de reforma d’un dels vestíbuls de l’estació de la línia 5 de Virrei Amat, la qual cosa n’ha millorat l’accés. S’hi han instal·lat ascensors i escales mecàniques i s’ha ampliat el vestíbul. Ara bé, no s’ha aconseguit que les persones que van amb cadira de rodes puguin accedir per si soles als combois. La distància entre els vagons i l’andana, tot i que s’ha reduït, continua sent massa alta.

El Departament de Territori i Sostenibilitat dóna per acabades les obres de millora d’un dels vetíbuls de l’estació de la línia 5 de Virrei Amat. S’hi han instal·lat tres ascensors i escales mecàniques que enllacen la plaça de Virrei Amat amb el vestíbul i les andanes. També s’ha ampliat el vestíbul que ha passat de 200 a 500 metres quadrats.

Inaccessible per a les persones que van amb cadira de rodes

Tot i les millores, els metros continuen sent inaccessibles per a les persones que van amb cadira de rodes. La distància entre els vagons i les andanes és massa gran i les cadires elèctriques no hi poden accedir. Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, la morfologia corba de l’estació ha impedit anivellar els trens amb les andanes. Només s’ha aconseguit reduir uns centímetres el desnivell que continua sent, per aquestes persones, massa gran.

TMB estudiarà alternatives

Una de les possibilitats que estudia TMB per aconseguir que les persones que van amb cadira de rodes puguin pujar als trens sense l’ajuda de ningú és instal·lar als combois de la línia rampes desplegables.