Si el contingut d'aquest avanç del pla tira endavant, la xarxa de transport públic a Barcelona ciutat i al voltant res tindrà a veure amb l'actual. Només al metro es preveuen 77 quilòmetres nous de via amb 80 estacions. A banda d'acabar les línies 9 i 10 i allargar la 5 al Carmel, es dibuixen noves ampliacions per connectar encara més la xarxa. És el cas de l'enllaç de la línia 3 entre Trinitat Vella i Trinitat Nova, el perllongament de la línia lila per sota Montjuïc fins a la Zona Franca i el nou tram de la línia 4 fins a la Sagrera. La línia verda també es vol allargar fins a Sant Feliu de Llobregat. El mapa dels ferrocarrils catalans dibuixa una nova línia de Plaça Espanya al Besòs passant per Gràcia com a continuació de l'L8. A més, es preveu connectar-la amb el túnel d'Horta en una línia cap a l'Autònoma. El pla director també dóna per fet l'enllaç del tramvia per la Diagonal i, entre diversos perllongaments, allarga la T4 des de la Ciutadella fins al World Trade Center. MANEL NADAL, secretari de Mobilitat "Apostem per la connexió del Trambaix amb el Trambesòs, que significa duplicar la capacitat de transport de la xarxa tramviària." En total s'invertiran més de 25.000 milions d'euros, diners que inclouen també nous trens. Totes les millores permetran donar servei a un milió i mig de viatgers més cada dia.