Encenem el motor i silenci absolut. És una característiques que uneixen els 53 cotxes que aquest any participen en la segona edició de l'EcoRally. ÀLEX VERCIANOS, pilot "Tens dificultat per saber si el cotxe esta en marxa o parat i et dona tranquilitat consuïr un vehicle que no fa soroll" Una prova que cada vegada genera més interès. AMAN BARFULL, director esportiu del RACC "Demostrar que es pot córrer i disfrutar sense córrer i sense gastar" Aquest any s'han creat 6 categories diferents, entre els quals hi ha els vehicles que funcionen amb gas, els elèctrics o les diverses tipologies de cotxes híbrids. A diferència de les curses tradicionals, en aquesta no guanya qui més corre, ni qui arriba primer. JORGE CAMPILLO, pilot "Se valora el tiempo y el control. Hay unos tiempos por cada etapa y tienes que clavarlos. El que más se aproxime es el que gana" I qui ja és una veterena en l'eficiència a l'hora de conduïr és l'Anna. També va participar en la primera edició del ral·li i fa anys que circula per Barcelona amb cotxe elèctric. ANNA CASTILLO, pilot "Hi han 140 punts de càrrega, però no acaben de funcionar. A vegades se'n va la llum quan carregues el cotxe. Però és millor això que res. Jo em sento còmode conduïnt un vehicle elèctric a la ciutat" "El recorregut del rally és de 170 km, però és secret. Passarà per algunes carreteres del Barcelonès, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Maresme.
El ral·li, que ha augmentat en aquesta edició la participació de 43 a 54 vehicles, consta de 170 quilòmetres. Els participants han sortit del passeig de Lluís Companys a les 11 del matí i han acabat al mateix punt a les 18 h. La mitja part ha tingut lloc de 13 a 15.30 h al Circuit de Catalunya. El recorregut ha estat per carreteres del Barcelonès, el Vallès Oriental i Occidental i el Maresme. Cada equip està integrat per dos membres que es poden alternar al voltant.
Els participants han de complir amb la normativa actual ja que transcorren per carreteres obertes al trànsit i han de circular sense passar els 50 quilòmetres per hora. En la prova hi ha sis categories en què participen vehicles moguts per gas, vehicles amb motor elèctric, vehicles amb motor híbrid o vehicles amb motor convencional però que emeten menys de 120 grams de diòxid de carboni.
La classificació final és el resultat de la combinació entre el mínim consum i el compliment de la mitjana de velocitat marcada per l’organització. Es lliuren tres trofeus als tres primers classificats en eficiència i els tres primers en regularitat, així com al 1r classificat de la combinació d’eficiència i regularitat.
La prova té com a objectiu fomentar l’ús de nous vehicles de tecnologies dissenyades per estalviar energia. A més, de conscienciar els conductors, pretén canviar els seus hàbits de conducció. Els organitzadors destaquen que aquests vehicles estan cada cop més implementats entre el usuaris.