denuncien persecucio motos

(Agències) La demarcació de Barcelona lidera el rànquing estatal de presència de motos i vehicles de dues rodes, segons l’estudi Les dues rodes a Espanya. Dades 2020, elaborat per Estem Segurs, de la Unió Espanyola d’Entitats Asseguradores i Reasseguradores (Unespa).

A finals del 2020 a Barcelona hi circulaven 510.650 motos, les mateixes que a Madrid i València sumades. A Madrid, la xifra és de 318.533 vehicles i a València, de 192.414.

Les dones motoristes a Barcelona doblen la mitjana estatal

L’informe destaca un altre element a les comarques barcelonines: la presència de dones motoristes. De fet, suposen el 25 % del total de conductors, una xifra baixa però que gairebé dobla la mitjana estatal, situada en el 15 %.

Catalunya també té una de les tres ciutats amb més motos de gran cilindrada: Sant Cugat del Vallès, localitat només superada per Pozuelo de Alarcón (Madrid) i Mijas (Màlaga).

El nombre de motos s’incrementa en l’última dècada

En l’última dècada (2010-2020), el nombre de ciclomotors assegurats s’ha reduït en un 45 %, mentre que el nombre de motos s’ha incrementat en pràcticament aquesta proporció i el d’escúters ho ha fet en un 54 %.

L’informe d’Unespa assenyala que els conductors de vehicles de dues rodes tendeixen a concentrar-se en les edats més joves i intermèdies. En aquest sentit, el perfil individual més comú en motos és el d’una persona experimentada de 47 anys. En els escúters, un 86 % dels propietaris fa més de 10 anys que condueixen.

Les dones, en canvi, només tenen el 15 % dels vehicles de dues rodes a l’estat, tot i que a Catalunya aquesta xifra és més alta, significativament per sota de la presència global de la dona com a propietària de tota classe de vehicles de motor (26 %). Només són titulars del 8 % d’aquest tipus de vehicles.