Escolta aquesta notícia

L’Ajuntament de Barcelona està senyalitzant 325 trams de vorera d’accés a escoles i hospitals on les motos tenen prohibit aparcar des de l’entrada en vigor de l’Ordenança de circulació, l’1 de febrer. Aquests se sumaran als 71 trams que ja s’han senyalitzat, 59 dels quals en centres educatius i 12 en hospitals. Un cop acabat aquest procés, Barcelona tindrà 4.372 trams de vorera senyalitzats on estarà prohibit l’aparcament de motos (actualment n’hi ha 4.047).

prohibit aparcar motos vorera

Més places d’aparcament en calçada

Aquest procés d’eliminar les motos a la vorera va acompanyat, “sempre que és possible”, de la creació de places d’aparcament a la calçada, ha explicat la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet. Aquest mandat, el consistori ja n’ha creat 2.500, i l’objectiu és tenir 40.000 places més d’aquí al 2030, tal com recull el Pla de mobilitat, que s’afegiran a les 90.000 actuals.

La intenció és “que les prohibicions sempre vagin acompanyades d’una alternativa d’aparcament”, ha manifestat Bonet, i ha avançat perquè les voreres siguin cada cop més “l’espai propi i únic dels vianants”.

Aparcament en calçada creat davant de l’Escola la Llacuna

El pas següent: els aparcaments soterrats

Bonet també ha apostat per “avançar en altres solucions” per a l’aparcament de les motos a la ciutat. En aquest sentit, apunta: “Barcelona té la sort de tenir un gran tresor com són els pàrquings”. Així, la idea del consistori és parlar, entre altres actors, amb el Gremi de Garatges. “El sector dels aparcaments pot oferir solucions”, ha assegurat la responsable de Mobilitat.

Motoristes Barcelona veu amb bon ulls la iniciativa

Des de Motoristes de Barcelona ho consideren una bona noticia. Assenyalen que l’Ajuntament està més a favor de la motocicleta que mai ja que, segons diuen, la limitació d’aparcament en vorera queda compensada amb l’increment de “milers de places per a la motocicleta a l’asfalt”.

Ho ha explicat Jaume Alguersuari, portaveu de Motoristes Barcelona, al programa betevé directe.No és una lluita contra la motocicleta, és a favor de la ciutadania”, ha destacat. En aquest punt ha avançat que en menys de dos mesos l’Ajuntament presentarà un pla de la moto, acordat en una taula de convivència amb la patronal, motoristes i l’Ajuntament. “El consistori ha entès que la motocicleta és l’eina d’ús més important de la mobilitat a la ciutat“, ha afegit.

700 sancions en dos mesos

Des de principis d’any, l’Ajuntament ha imposat 717 denúncies a motos mal aparcades a la vorera. Aquestes sancions per aparcar incorrectament se situen entre els 50 i els 100 €. En paral·lel, des de l’entrada en vigor de la nova ordenança, s’està fent una campanya informativa al carrer i amb visites a centres educatius i hospitals que s’allargarà més del previst inicialment, fins al 15 de març.