Un estudi als carrers Aribau i Muntaner de Barcelona demostra que la creació de noves places de motos a la calçada, 900 en total, no és suficient per evitar que les motos estacionin a les voreres. Tot i la mesura implementada al febrer, aquesta anàlisi revela que gairebé el 25 % de les motos encara ocupen la vorera nou mesos després.
Segons les entitats impulsores de la campanya “Recuperem les voreres” aquest estudi evidencia que cal prohibir l’estacionament de motos a les voreres, i lamenten que la propera modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles no ho inclou. Per això, reclamen més contundència per part de la Guàrdia Urbana a l’hora de sancionar la indisciplina dels motoristes, després de “20 anys de permissivitat”.
“Les mesures són un fracàs” per alliberar les voreres
L’11 de febrer es va eliminar un dels quatre carrils de circulació als carrers d’Aribau i de Muntaner per convertir l’espai en un cordó de serveis amb 900 noves places d’aparcament per a motos, 90 places de càrrega i descàrrega, i espais per a contenidors. Les entitats impulsores del “Recuperem les voreres” consideren un fracàs les mesures de l’Ajuntament, tot i haver fet dues campanyes informatives per canviar els mals hàbits dels motoristes.
“”Hi ha 88.000 places de moto a la via pública, un 48 % més que fa 10 anys, però el problema d’ocupació de voreres continua pràcticament igual””
En total, apunten que quasi una de cada quatre de les motos estacionades ho continua fent a vorera. La majoria ho fan, tot i que hi ha estacionament lliure en calçada a pocs metres. I el mateix passa en els carrers perpendiculars com París, Mallorca i València. El 97 % de les motos comptabilitzades a la vorera estan mal estacionades —principalment en semibateria en voreres inferiors a 6 metres, i on per tant haurien d’estar en paral·lel; en alguns casos en zones on està prohibit estacionar a la vorera.