El bicibús ha estrenat dues línies noves en les darreres setmanes, coincidint amb el segon aniversari de la iniciativa. La ruta dels Indians-la Sagrera ha entrat en funcionament aquest divendres, després d’una prova pilot a començaments de mes. D’aquesta manera, el districte de Sant Andreu suma la segona línia. Per la seva banda, el recorregut de la Font d’en Fargues, estrenat fa unes setmanes, és el primer d’Horta-Guinardó. En total, ja hi ha 17 bicibusos en funcionament a Barcelona.

Segona línia a Sant Andreu

A l’estrena de la línia dels Indians-la Sagrera hi han participat desenes de famílies de tres escoles: el Sagrer, Congrés-Indians i els 30 Passos. A les 8.30 h han sortit de la plaça de Maragall escortats per la Guàrdia Urbana i han avançat pels carrers d’Olesa i Garcilaso fins a Berenguer de Palou, a l’Escola 30 Passos. És el mateix centre on acaba l’única línia que fins ara hi havia al districte de Sant Andreu.

Els impulsors tenen intenció de repetir-ho cada setmana perquè la resposta de les famílies, diuen, està sent molt positiva. Tot i això, relaten que la Guàrdia Urbana els ha alertat que serà difícil que els puguin escortar sempre. Com que des de l’organització no veuen viable circular tots pel carril bici, han anunciat que, de moment, tiraran endavant fent peticions de manifestació cada dia que surtin.

Primer bicibús a Horta-Guinardó

Pel que fa a la línia de la Font d’en Fargues, surten cada divendres a les 8.45 h de la cruïlla entre el carrer de Garriga i Roca i el de Sales i Farré. Des d’allà fan un recorregut que passa per quatre centres, les escoles Pit-Roig, Rel, Font d’en Fargues i la bressol Tres Turons. D’aquesta manera, Horta-Guinardó té el seu primer bicibús i es converteix en el setè districte de la ciutat amb una ruta per anar a l’escola en bicicleta.

L’impulsor de la iniciativa és la mateixa persona que ja va crear, ara fa un any, el bicibús de Ciutat Vella, Chris Severin. La geografia del barri, però, és totalment diferent: “És una zona amb molts desnivells, però hem dissenyat la ruta més plana que hem pogut”. A més, el recorregut també té un altre tret diferencial: segons els seus impulsors, és l’única línia de la ciutat que circula per un carrer de doble direcció.

El primer bicibús va arrencar fa dos anys, el 12 de març del 2021 gràcies a l’impuls del Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel. Des d’aleshores el nombre de línies no ha parat de créixer i ja han arribat a 17. A més d’Horta-Guinardó, també n’hi ha als districtes de l’Eixample, Ciutat Vella, Sant Andreu, Sant Martí, Sarrià – Sant Gervasi i les Corts.