comissió foment de treball aeroport

La Comissió de Foment del Treball per abordar l’ampliació de l’aeroport de Barcelona ha començat a treballar. Aquest dilluns s’ha reunit per primera vegada per buscar consens entre les administracions públiques i arribar a un pacte entre els diferents partits polítics. Formen el grup de treball una vintena de persones i està presidit per Lluís Moreno, president de la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC).

Sota el lema “Barcelona connectada al món per un aeroport intercontinental“, la comissió està formada per diversos experts aeroportuaris, mediambientalistes, empresaris diversos sectors de l’economia catalana, referents del camp acadèmic de la innovació, i de l’àmbit civil, entre d’altres. La comissió treballa perquè es pugui incloure en el pla DORA d’Aena “una pista suficientment llarga per convertir l’aeroport en una plataforma connectada al món, que presenti la mínima afectació medi ambiental i que promogui la descarbonització”, afirma Foment.

Al setembre del 2021 es va trencar l’acord que hi havia entre les administracions per ampliar les instal·lacions del Prat. Segons el Govern espanyol, les discrepàncies entre les parts es van fer paleses per l’afectació de l’espai de La Ricarda, que implicava ampliar la tercera pista fins a 500 metres.

L’ampliació de l’aeroport del Prat va ser objecte d’un debat intens durant el 2021. El govern de la Generalitat va condicionar l’acord a la protecció de l’espai natural de La Ricarda. Aquest mateix plantejament tenia l’Ajuntament de Barcelona. De fet, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’havia mostrat contrària al projecte inicial d’Aena per l’impacte mediambiental que suposaria.