Les càmeres de la zona de baixes emissions han detectat 10.761 vehicles infractors en les primeres setmanes de funcionament del règim sancionador. Ara bé, les multes per a aquests conductors encara s’estan tramitant i, en cas que hi hagi reincidents, només se’ls sancionarà una vegada. Això sí, a partir que rebin aquesta primera multa, si les càmeres els tornen a detectar, tornaran a ser sancionats.

Des del 15 de setembre, quan va començar el règim sancionador de la ZBE, s’ha detectat de mitjana un 1,1 % de turismes i motocicletes sense etiqueta ambiental que encara circulen per la ciutat, tot i que no els és permès. El percentatge de vehicles sense etiqueta amb moratòria, com ara els de transport de mercaderies, se situa entre l’1,5 i el 2 %. En el cas de les furgonetes, la moratòria és fins a l’1 d’abril del 2021 i, en el cas dels camions, fins a l’1 de juliol del 2021.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Eloi Badia, ha explicat en roda de premsa que la ZBE ha permès reduir 550.000 vehicles sense etiqueta ambiental a la ciutat.

Un parc de vehicles menys contaminant

Segons l’Ajuntament, des del 2017 els vehicles sense etiqueta ambiental a Barcelona han passat del 20 % al 3 % del parc mòbil. També s’han reduït els vehicles amb etiqueta B (la groga). L’any 2017 eren el 43 % del total i ara suposen un 27 %.