Escolta aquesta notícia

La plataforma ecologista Zeroport titlla de “soroll mediàtic” el dictamen del Comitè Assessor d’Infraestructures, que diu que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat és “urgent i necessària”. Joan Manel del Llano, membre de Zeroport, ha dit al betevé directe que aquest informe “no aporta res de nou” i que “només genera més pressió política”.

“Més aeroport, més destrucció del delta”

A més, des de la plataforma han insistit que aquesta comissió “és diner públic malgastat” per negar el que és evident: “Més aeroport significa més destrucció del delta del Llobregat“. En aquest sentit, ha apuntat que aquest tipus d’informe són “propaganda per afavorir els mateixos sectors econòmics de sempre”.

Sobre la destrucció mediambiental que suposaria l’ampliació, Del Llano ha afirmat que els espais naturals del delta ja estan molt malmesos: “En estat crític”. Tot plegat, diu, suposa incidir més en aquesta degradació i afeblir les seves capacitats: “Ens atenua la temperatura, els grans temporals, ajuda a mitigar els efectes del canvi climàtic i qualsevol urbanització suposa tirar enrere tots aquests beneficis”. A més, tot plegat “també afebliria el maltractat sector de la pagesia”.

Allargar sense tocar “preferiblement” La Ricarda

La vintena d’experts que formen part del Consell Assessor apunten que cal “actuar amb diligència” en elaborar estudis informatius sobre les diferents alternatives possibles a mitjà i llarg termini. Afegeixen que aquestes alternatives requeriran allargar la pista curta de l’aeroport perquè s’hi puguin enlairar els avions de llarg radi i, per això, apunten que l’actuació s’haurà de fer “preferiblement sense tocar els espais protegits de La Ricarda i el Remolar“, tot i que en el mateix document reconeixen que suposarà “un cert nivell d’afectació”, que preveuen compensar amb “grans inversions mediambientals”. En aquesta línia, des de la plataforma pel decreixement del port i l’aeroport afegeixen: “La mateixa Aena reconeix que té capacitat per incrementar l’operativa sense tocar res”.

Des de Zeroport també critiquen: “És insultant i indignant que continuïn insistint amb l’aeroport i l’aviació tenint en compte el caos de Rodalies“. I afegeixen: “L’avió és un transport altament subvencionat i bonificat fiscalment. Les exempcions fiscals a l’aviació s’acosten anualment prop de 5.000 milions d’euros l’any”.

Comparteix a: