Transport de mercaderies

Les associacions que representen el sector del transport de mercaderies veuen “impossible” renovar a temps les flotes de vehicles per adaptar-se a la zona de baixes emissions de Barcelona (ZBE). En el seu cas tenen un any de moratòria i, per tant, encara poden circular amb vehicles sense etiqueta ambiental fins a l’1 de gener del 2021. Demanen, de manera urgent, una reunió aquest mes de febrer amb les administracions implicades per demanar-los un canvi en la normativa.

En una nota de premsa, les associacions del sector han explicat que el cost mitjà de cada vehicle de transport de mercaderies lleuger és de 30.000 euros i de 120.000 en el cas dels pesants, uns preus molt elevats que, “en un sector format principalment per autònoms i PIME”, dificulten la renovació de la flota.

També denuncien la “manca de seguretat jurídica” de l’ordenança de la zona de baixes emissions. L’Administració “no garanteix que els vehicles que s’adquireixin avui puguin circular-hi en els pròxims quatre anys”.

Volen poder circular fins a la fi de la vida útil

Els transportistes demanen quedar exempts de la zona de baixes emissions. Reclamen poder fer servir els vehicles, malgrat que no disposin de distintiu ambiental, fins a la fi de la seva vida útil, sense la possibilitat, això sí, de transmetre’ls a tercers, “per aconseguir que la reconversió del sector sigui progressiva i racional”.