temps-barcelona-divendres-13-marc-ultimes-hores-calma-abans-pluja-fred
Escolta aquesta notícia

La previsió del temps per a aquest divendres, 13 de març, ve marcada per unes hores més d’estabilitat, una treva curta abans de l’arribada d’un canvi de temps notable carregat de pluja, vent i una baixada contundent del termòmetre.

Previsió horària per a Barcelona:

  • 6 h: fresca matinal, amb 9 i 11 ºC
  • 9 h: cel mig ennuvolat amb estrats baixos
  • 12 h: cel variable
  • 15 h: entre 14 i 17 ºC
  • 18 h: més núvols prims, preludi del canvi de temps
  • 21 h: cel enterbolit

Clarianes i rentadores en marxa aquest divendres

L’absència de núvols durant bona part de les hores nocturnes, entre dijous i aquest divendres, podria afavorir a registrar unes mínimes un pèl més curtes.

Ara bé, els núvols tindran pressa ja de bon matí a escampar-se per bona part del litoral de l’entorn metropolità, estrats baixos i alguna boirina que podrien tornar a deixar una sortida de sol un punt màgica i fantasmagòrica.

temps-barcelona-divendres-13-marc-ultimes-hores-calma-abans-pluja-fred

Matí variable i mig ennuvolat a la vora de la costa, mentre que al prelitoral esperem més estones de sol.

A partir del migdia podran créixer algunes nuvolades al litoral i prelitoral amb facilitat, alhora que aniran arribant núvols prims associats al canvi de temps anunciat. No s’espera precipitació. Màximes similars i sensació de primavera, amb valors més alts, entre els 18 i els 21 ºC.

Estat de la mar amb força bonança i marejol en espera que vagi quedant cada vegada més alterat i remogut amb l’enfortiment del vent.

Entre 4 i 6 ºC per sota dels propis per l’època

Així doncs, faríeu bé d’aprofitar la jornada d’aquest divendres, 13 de març, per posar les darreres rentadores i lluir peces de roba una mica més lleugeres.

I és que el pas d’un embossament d’aire fred en altura per la vertical de Catalunya durant la primera part del cap de setmana, 14 i 15 de març, farà baixar clarament la temperatura i reactivarà la inestabilitat.

Últimes hores de calma, dolçor i més sol aquest divendres, 13 de març, abans de la pluja i el fred | previsió del temps

Malgrat l’avanç del calendari, l’hivern encara és ben viu i no volia quedar-se al marge l’últim cap de setmana de l’hivern astronòmic. Tot fa pensar que dissabte a la ciutat de Barcelona podríem assolir valors d’entre 8 i 13 ºC, els més elevats, durant la matinada, abans del canvi de temps. Més fred a darrera hora.

Dissabte amb moltes estones de paraigua, xàfecs puntualment forts entre mig matí i mitja tarda, sense descartar alguna tempesta o calamarsada. Cota de neu que baixarà dels 1.600 m a primera hora de dissabte fins als 1.000 o 1.200 al vespre, de manera que s’espera una altra enfarinada al massís del Montseny.