
La nit més màgica de l’any, la de dilluns a dimarts, serà totalment hivernal a Barcelona i a l’entorn metropolità, parcialment ennuvolada i, encara un pèl insegura davant la possibilitat d’algun plugim aïllat que tendirà a esvair-se abans d’anar a dormir.
Dimarts, 6 de gener, tot fa pensar en un dia de Reis tranquil i força assolellat, amb alguns núvols decoratius i un punt ventós, però d’abrigar-se de valent. Malgrat això, no es descarta la possibilitat que el temps faci un gir cap a la inestabilitat a la tarda en alguns sectors del nord-est metropolità.
Previsió horària per a Barcelona:
- 6 h: sensació de ple hivern entre 2 i 5 ºC
- 9 h: fred intens, sobretot a la perifèria
- 12 h: sol o ressol amb núvols prims
- 15 h: cel força serè amb 9 i 11 ºC
- 18 h: calma, però inestabilitat a l’alt Maresme
- 21 h: nit gèlida
Dia de Reis assolellat amb gelades matinals extenses
Primeres hores del dia de Reis amb alguns núvols residuals a la costa de Barcelona en espera que acabi quedant un matí assolellat i esplèndid. Retorn del sol amb el permís d’alguns núvols prims insignificants.
Tot plegat acompanyat d’unes temperatures mínimes molt curtes i d’unes màximes que, amb la tornada del sol, podrien pujar una mica respecte de dilluns. No obstant això, serà una jornada gèlida de cap a peus.

Gelades febles, però generalitzades, del prelitoral a l’interior. A la ciutat de Barcelona podríem anotar valors lleugerament per sota dels zero graus a Collserola i als barris a tocar del riu Besòs.
El vent de mestral, de component nord-oest, accentuarà la sensació de fredor arreu. Convindrà abrigar-se de valent.
Possibles ruixats de neu a mitja tarda al nord-est
Encara que bona part del dia serà aprofitable, tot apunta que la convergència dels vents de mestral i de tramuntana entre la costa de Barcelona i el sud de Girona podrien afavorir el creixement de nuvolades en alguns sectors entre el Baix Montseny, l’alt Maresme, la Selva, el Gironès i el Baix Empordà.
No descartem que el rebuf deixi a mitja tarda alguns ruixats d’aigua, però localment en forma de neu en alguns sectors del nord-est.
Fenòmens puntuals amb una cota de neu, però, que amb la presència de tant aire fred podria quedar tant sols entorn dels 200 i 400 metres.
Mínims hivernals en espera d’un fred més moderat
Els termòmetres tenen intenció de tirar encara més avall els propers dies. Especialment, podrien tocar fons la matinada i matí de dimecres.

L’ambient gèlid no desapareixerà per complet a partir de dijous, però la temperatura tendirà a recuperar-se després de la patacada viscuda. Tot i això, la normalització podria ser qüestió d’hores, ja que s’entreveu una nova davallada, més moderada, el cap de setmana, 10 i 11 de gener.
El sol agafarà protagonisme amb un vent cada vegada més enfortit i enrabiat.