temps Barcelona-dimarts 30 juny nit lloro calor nocturna
Imatge de l'autor/a
Ariadna Corominas del Hoyo
Escolta aquesta notícia

La previsió del temps per a aquest dimarts, 30 de juny, darrer dia del mes, manté la calor d’estiu durant el dia, però especialment pesada i xafogosa en hores nocturnes. Treva gairebé imperceptible de la calor intensa a mitja setmana abans d’un altre repunt.

Previsió horària per a Barcelona:

  • 6 h: matinada càlida i xafogosa
  • 9 h: sol i calor d’estiu
  • 12 h: entre 30 i 32 ºC
  • 15 h: índex de xafogor a l’entorn dels 38 i 39
  • 18 h: alguns núvols prims decoratius
  • 21 h: nit feixuga

Avís del Meteocat per calor nocturna

Els valors de la temperatura segueixen desfermats tant de dia com de nit. En aquest sentit, el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per calor nocturna a tot l’entorn metropolità de Barcelona, així com a la resta de municipis del litoral i el prelitoral gironí.

temps Barcelona-dimarts 30 juny nit lloro calor nocturna

Descansar a la nit tornarà a ser un repte, amb mínimes de 25 a 27 ºC a Barcelona però lleugerament més baixes, entre els 22 i 24 ºC, a la resta de la costa i el prelitoral. La humitat, especialment durant la primera part de la nit, podria ser elevada, d’entre el 75 i 85 %.

Tot plegat, abans d’una jornada amb màximes entre els 32 i 36 o 37 ºC, les més altes entre Piera, Sant Esteve Sesrovires, Abrera, Olesa de Montserrat, Martorell, Castellbisbal, Viladecavalls i rodalia. Caldrà seguir buscant l’ombra i evitar estar exposats a la radiació solar, ja que l’UVI previst serà molt alt.

Cel majoritàriament serè abans de més núvols

Matinada amb alguns núvols prims, però en fer-se de dia farà sol arreu. Cel esplèndid i radiant, amb algunes nuvolades de tarda al prelitoral nord-est i possibles ruixats havent dinat entre el Montseny i les Guilleries, sense descartar-ne de manera puntual en altres cims del prelitoral.

temps Barcelona-dimarts 30 juny nit lloro calor nocturna

Entre dimecres i dijous, 1 i 2 de juliol, per arrencar el mes esperem un augment dels intervals de núvols baixos al litoral i prelitoral centrals.

Cel una mica més deslluït i estones de ressol i, encara que el termòmetre podria anotar valors una mica més curts, la sensació de xafogor no s’esvairà completament. Es respirarà una mica millor al prelitoral que arran de mar. A partir de divendres, més sol amb una altra pujada del mercuri a la vista.

nou canal de WhatsApp

Vols rebre cada dia la previsió del temps per WhatsApp?

Segueix el canal de betevé el temps

🔔 I no t’oblidis d’activar la campaneta!