
La previsió del temps per a aquest dijous, 27 d’agost, ens porta una nova pujada de les temperatures. De fet, el vent del sud-oest, el garbí reescalfat, serà el gran responsable. A més, els núvols tornaran a ser ben presents, tot i que no s’espera gaire precipitació tret d’alguns plugims.
Previsió horària per a Barcelona:
- 6 h: nova nit del lloro
- 9 h: cel gris i força tapat
- 12 h: cel variable i calor
- 15 h: màximes de 34 a 35 ºC
- 18 h: calma, però vent de garbí reforçat
- 21 h: nit asserenada i càlida
Torna la calor intensa amb valors de fins a 35ºC
Després d’un inici de setmana marcat per les pedregades intenses a molts punts del Pirineu i Tarragona, i una desinflada dels termòmetres aquest dimecres, arriba, de nou, el vent de garbí. Aquest vent del sud-oest, arriba reescalfat amb unes màximes que podran fregar els 35 ºC a la part alta de la ciutat i superar-los cap a punts del prelitroral. Les mínimes es mantindran sense canvis, amb una nova nit de valors tòrrids al centre de la ciutat.

De fet, ens arriba un petit front inofensiu de l’Atlàntic, que és el que arrossega aquests vents càlids i, a més, ens portarà un nou dia amb núvols. De bon matí, el cel rúfol i fins i tot amb algun plugim, serà la tònica meteorològica principal. Al llarg del dia, les clarianes podrien anar guanyant terreny però sempre amb el permís d’alguns núvols persistents.
La humitat serà més baixa, no superarà el 40-50 % en alguns punts, rebaixarà la sensació de xafogor però, per contra, farà augmentar el nivell d’incendi fins a 2, amb risc alt. Per tant, caldrà extremar les precaucions davant d’un terreny molt sec i un ambient ben càlid.

Vent del sud intens al Pirineu
La situació meteorològica per aquest dijous, vindrà marcat pel vent del sud intens a les comarques del Pirineu. A més, portarà unes màximes de fins 37 ºC a Ponent o punts del nord-est, i unes humitats ben baixes.
Els núvols també seran protagonistes, sobretot a les comarques de Girona. Per contra, el sol lluirà amb força a la meitat oest.

Muntanya russa dels termòmetres
La previsió a mitjà termini, indica que, les temperatures, podrien tornar a recular, fins a valors normals, de cara al cap de setmana, amb menys nits tòrrides i màximes més suportables. Per contra, la xafogor podria ser ben marcada, amb un ambient que ens farà suar de valent.
Pel que fa a pluges, no s’espera cap canvi a la vista, tot i que els models estacionals insisteixen en un setembre plujós.
