Aquesta és l’última lliçó del projecte Global scholars a l’Escola Vedruna Gràcia. Es tracta d’una presentació sobre els beneficis d’utilitzar el tovalló de roba en comptes del de paper. ALBA VÁZQUEZ, alumna de sisè de l’Escola Vedruna Gràcia “Estem fent amb el programa per fer diapositives una mica el resum de tot.” La iniciativa Global scholars va néixer a Nova York, i connecta escoles de tot el món per millorar algunes competències, com la llengua anglesa o el domini de les noves tecnologies. JUDIT ALEXANDRE, alumna de sisè de l’Escola Vedruna Gràcia “Primer vam parlar amb Miami, també vam parlar amb Tel Aviv i per gent que no podíem connectar pels canvis d’horaris ens posàvem en grup i explicàvem, per exemple, la Castanyada, les tradicions.” ALBA FIGUERAS, alumna de sisè de l’Escola Vedruna Gràcia “He après programes molt xulos com, per exemple, com fer transports en 3D.” A través d’una aula en línia multimèdia i interactiva, els alumnes poden comunicar-se amb més de 150 escoles. L’Escola Vedruna Gràcia participa per primera vegada en una prova pilot amb un grup reduït d’alumnes de sisè. ELISABET AZKARATE, coordinadora del projecte Global scholars a l’Escola Vedruna Gràcia “S’ha notat molt la motivació del contacte amb altres ciutats i això els ha agradat molt, a més, ens connectem amb altres escoles per xat, per escrit, i fa molta gràcia, perquè parlen amb gent de Taipei, amb gent de Miami, amb gent de Polònia.” Enguany el tema del projecte a treballar ha estat la ciutat sostenible. Espais verds als centres o neteja de parcs són algunes de les propostes que s'han fet. A Gràcia, han triat el tovalló. Ara, l’escola valorarà si el curs vinent impulsen l’ús del de roba al menjador del centre.
Un grup dels alumnes de sisè de l’Escola Vedruna Gràcia han participat durant aquest curs en un projecte internacional. El centre gracienc era la primera vegada que en formava part i ho ha fet amb un grup reduït d’estudiants. Durant tot el curs, han estat fent cinc lliçons proposades des de Nova York. El tema comú ha estat la ciutat sostenible i, a través d’aquesta idea, han pogut conèixer diferents experiències d’edificis verds o transports ecològics d’altres parts del món.
Els 17 estudiants de Gràcia han treballat en xarxa i han compartit des de tradicions i cultura fins a coneixements amb alumnes de Miami, Taipei o Tel Aviv, entre d’altres. El resultat final de cada centre és una proposta sostenible per dur a terme en un entorn proper.
En el cas de l’Escola Vedruna Gràcia s’han decidit per centrar-se en l’ús del tovalló de roba en comptes del de paper. Les conclusions d’un estudi que han fet els estudiants és que és més sostenible el de roba i per això han elaborat una presentació amb diapositives explicant des del treball de camp fins a la campanya comunicativa que farien amb pòsters. De fet, els alumnes s’han reunit amb la direcció del centre, perquè estudiï si a partir del curs vinent es pot fer el canvi del paper a la roba.