res comtal obres
Escolta aquesta notícia

La primera fase de les obres per crear una camí públic entre Vallbona i la Trinitat Vella estan transformant també el tram del rec Comtal entre el pont de la Vaca (sota el carrer de Castelldefels) i els terrenys de La Ponderosa. Els treballs, que van començar l’estiu passat, estan renaturalitzant bona part de l’antiga sèquia per convertir-la en un refugi de biodiversitat.

Els treballs se centren en l’últim tram viu i de caràcter funcional del rec Comtal, que transporta aigua d’una mina construïda a finals del segle XVIII i que encara rega els camps de conreu de La Ponderosa.

Recuperar i protegir un espai natural

La intervenció del tram descobert del rec Comtal ja és més que evident. L’Ajuntament l’està adequant amb la restauració ambiental de les riberes. L’objectiu és la reintroducció de les espècies aquàtiques autòctones i la reforestació dels vorals que es troben a tocar del traçat del rec.

Un cop recuperat, no es preveu que l’espai més proper al canal sigui d’accés al públic. De fet, el projecte busca més aviat l’interès didàctic, històric i patrimonial de la sèquia. Així, al llarg de l’itinerari del camí paral·lel es trobaran diferents punts d’observació d’ocells del rec Comtal i dels diferents refugis on viuen aquests i altres animals.

Un camí paral·lel accessible i més segur

Per incrementar la biodiversitat el projecte també preveu millores urbanístiques a l’entorn del rec. En aquest sentit es crearà un camí accessible, més segur i confortable entre els barris de la Trinitat Vella i Vallbona.

L’itinerari d’aquest pas seguirà el rec Comtal vorejant la plana de La Ponderosa fins a l’estació de tractament d’aigua potable (ETAP) del Besòs, per continuar després fins a la Casa de l’Aigua de la Trinitat Vella. Des d’aquest punt el camí podria enllaçar amb l’avinguda Meridiana.