
La ventada d’aquest dijous ha deixat cops que han arribat a superar de manera puntual els 100 km/h a Barcelona. Al centre de la ciutat, al Raval, cal remuntar-se 17 anys per trobar un cop de vent superior al de l’episodi actual.
87 km/h al Raval
El vent s’ha accelerat sobre manera aquesta matinada i ha arribat al seu punt àlgid amb les primeres llums del dia i a primera hora del matí.
En el cas del Raval, s’han assolit els 87,1 km/h poc abans de les 7 del matí. Durant prop d’una hora i mitja les ratxes de vent han superat els 80 i els 85 km/h.
En els gairebé 20 anys de dades que té l’estació meteorològica del Raval, només durant la gran ventada del 24 de gener del 2009 s’havien superat els 87,1 km/h d’aquest dijous. Aleshores, la ratxa màxima va assolir els 98,3 km/h.
S’han superat puntualment els 100 km/h
Les ventades han estat contundents i, en alguns indrets puntuals s’han arribat a superar els 100 km/h.
És el cas de la bocana sud del port de Barcelona, on la ratxa màxima ha arribat a superar els 105 km/h a quarts de set de la matinada. Al cim del Tibidabo també s’han assolit els 100 km/h.
A Sant Andreu, un dels observadors meteorològics del barri, ha registrat un cop que ha assolit els 103 km/h.
Altres estacions meteorològiques han marcat valors molt propers als 100 km/h. És el cas de les oficials de l’AEMET de la Vila Olímpica, on s’han registrat provisionalment 91 km/h i també les de meteoclimatic situades més a prop del costat Llobregat. Sants i les Corts han marcat 97 i 95 km/h de ratxa màxima de vent.
Vols rebre cada dia la previsió del temps per WhatsApp?
🔔 I no t’oblidis d’activar la campaneta!
Lluny dels rècords a la majoria de casos
Les estacions meteorològiques amb més anys de dades han marcat avui registres que queden lluny dels rècords històrics.
L’Observatori Fabra ha marcat, aquest dijous, 79 km/h de cop màxim de vent, molt lluny dels 133 km/h del 15 de novembre del 2001, data que té el rècord de ratxa de vent en aquest punt de la ciutat.
A l’aeroport del Prat (AEMET), amb més de 75 anys de dades, ha arribat a registrar aquest dijous un cop de més de 92 km/h, però de nou queden molt lluny de la llevantada del 2001, amb 139 km/h.
De fet, en tots dos casos, trobem cops de més de 100 km/h durant el temporal Gloria, fa just sis anys.
A la Zona Universitària (Meteocat), els 80 km/h registrats provisionalment aquest dijous tenen també el seu precedent superior més proper en la borrasca Gloria del gener del 2020.