Després d’un cap de setmana passat per aigua, arriba la borrasca Harry a Barcelona i Catalunya, que ens portarà un altre episodi de pluges i un fort temporal marítim. Davant d’aquesta situació, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat l’avís de perill molt alt a la costa barcelonina per onades que poden arribar als cinc metres dimarts al matí. En la mateixa línia, Protecció Civil ha demanat una vegada més precaució a la ciutadania i la seva subdirectora, Imma Solé, no ha descartat l’enviament d’una alerta als mòbils aquest dilluns si es confirma aquest risc.
Especial atenció a espigons i passejos marítims
Davant d’aquesta situació de mala mar, Solé ha recomanat a la ciutadania no acostar-se a les esculleres ni passejos marítims i cancel·lar qualsevol activitat al mar. “Aquests dos dies seran molt complicats, molta vigilància a les zones on hi pugui haver la força de l’aigua”, ha senyalat Solé.
Més enllà de les onades, la borrasca Harry també portarà precipitacions que, després d’un cap de setmana d’aiguats, podran provocar crescudes als rius. Per això, Protecció Civil recomana a la població no acostar-se a les lleres ni rieres. A més, es demana molta prudència en els desplaçaments i, en cas d’agafar el cotxe, consultar abans les prediccions meteorològiques i l’estat de les carreteres, anar preparat amb benzina i el mòbil carregat, moderar la velocitat i augmentar la distància amb la resta de vehicles.

Algunes semblances amb el temporal Gloria
La borrasca Harry és una llevantada com la que ens va afectar per Nadal. El dia de Sant Esteve es van registrar onades de fins a sis metres i, segons l’Ajuntament de Barcelona, això va comportar una pèrdua de 7.150 m3 de sorra.
El cap de l’Àrea de Predicció del Servei Meteorològic de Catalunya, Santi Segalà, ha comparat aquest temporal amb el Gloria, que ens va afectar ara fa sis anys. Malgrat que no tindrà la mateixa potència, ha explicat que ambdós episodis mantenen entre un 50 i un 60 % de similituds.