previsió temps dimecres 23 juliol 2025
Escolta aquesta notícia

La previsió del temps per a dimecres anuncia l’arribada d’un solc d’aire fred en altura que afavorirà la inestabilitat atmosfèrica. Els xàfecs i tronades s’aniran estenent des del prelitoral cap a la costa a partir de la tarda. Les precipitacions podran ser intenses en alguns indrets.

Previsió horària per a Barcelona:

  • 6 h: matinada tropical, mínimes d’entre 23 i 25 graus a Barcelona
  • 9 h: núvols baixos i algunes clarianes
  • 12 h: els núvols aniran a més
  • 15 h: cel més tapat però encara amb xafogor marcada
  • 18 h: temps insegur, arribada de xàfecs i tronades des del prelitoral
  • 21 h: ruixats irregulars, localment intensos

Primers xàfecs abans del migdia al prelitoral

Els núvols aniran a més al llarg del matí, es mouran de sud-oest cap a nord-est. Abans del migdia ja s’escaparan els primers plugims o xàfecs breus en punts del prelitoral i del sud de l’entorn metropolità de Barcelona.

Ambient xafogós, malgrat la presència de nuvolades.

Tarda complicada, ruixats intensos i localment abundants

Al llarg de la tarda s’aniran estenent les tempestes cap al prelitoral, on podran descarregar amb força i abundància. Les precipitacions aniran acompanyades de calamarsa o pedra en alguns indrets.

Les precipitacions, de mica en mica, al llarg de la tarda, s’aniran desplaçant-se cap al litoral. A Barcelona, podran arribar-hi avançada la tarda, tot i que una mica més desgastades. Entre darrera hora del dia i la matinada o primeres hores de dijous s’espera que vagin descarregant nous ruixats a qualsevol punt de l’entorn metropolità, encara que els més forts s’aniran concentrant cap al litoral sud de Barcelona.

Descens de la temperatura i temps insegur fins al cap de setmana

Dijous notarem un ambient clarament més fresc, sensació de finals d’estiu que s’allargarà fins a l’inici del cap de setmana. Dijous no acabarà de fer net, no es descarta encara algun ruixat a primeres hores i, de nou, a partir de la tarda. Els xàfecs aniran de baixa a partir de divendres.