Escolta aquesta notícia

Les tempestes han deixat forts aiguats a Barcelona aquesta tarda de dilluns. Ho han fet de forma irregular i han caigut sobretot als barris de muntanya i a la zona de l’Eixample, Sants-Montjuïc i el Llobregat. Allà on els aiguats han estat més generosos han deixat imatges poc habituals en els darrers anys de sequera, com els carrer inundats de Sants. Als Jardins de Can Mantega un usuari d’X ha enregistrat un veritable riu que feia desaparèixer l’asfalt i la vorera.

Goteres a estacions de tren

La pluja també ha caigut amb força al carrer de Muntaner, on ha brollat aigua de les clavegueres. Sota cobert no sempre hi ha hagut refugi. L’aigua s’ha escolat en forma de goteres a estacions de tren com la de França i la de Sants, un fet que ha indignat els usuaris.

Tongades de pluja anunciada

Segons Protecció Civil, a la Zona Universitària i el Raval s’ha superat el llindar d’intensitat de pluja i s’han recollit 20,4 l/m2 i 26,7 l/m2 en 30 minuts.

Es tracta d’unes tempestes anunciades que han arribat puntuals en dues onades: la primera, cap a les 17 h i centrada sobretot a la banda de Sarrià – Sant Gervasi i una segona més intensa, que ha arrencat abans de les 19 h i que s’espera que s’allargui fins a la nit. A més, no es descarta que pugui caure pedra o calamarsa de forma puntual.