
El Trofeu Comte de Godó de tenis es consolida com un esdeveniment esportiu de referència en la gestió sostenible. És el primer torneig del circuit de l’Associació de Tenistes Professionals (ATP) que es es fa a l’aire lliure sense fums, que fomenta el consum de l’aigua de l’aixeta, que promou el reciclatge i la classificació de residus i que impulsa la reutilització de l’aigua de reg per als espais verds i la hidratació de pistes de terra batuda, entre altres mesures.
14 fonts per evitar més de 30.000 tones de CO2
Algunes d’aquestes mesures són el resultat de la col·laboració per tercer any consecutiu entre Aigües de Barcelona i el Barcelona Open Banc Sabadell, que organitza el Godó. Així, aquest any, s’han instal·lat 14 fonts d’aigua de l’aixeta en 11 ubicacions diferents del torneig i es reparteixen ampolles reutilitzables per contribuir a la reducció de residus. Durant el torneig del 2024 aquest gest va permetre evitar la generació de 30.000 tones de CO2, l’equivalent a més de 3.000 quilos de plàstic i més de 475.000 litres de petjada hídrica.

Aquesta és una col·laboració habitual d’Aigües de Barcelona en esdeveniments de la ciutat “en què l’aigua i la hidratació són elements imprescindibles, com ara les curses populars”, explica Xavier Bernat, director de sostenibilitat de la companyia. Durant el 2024, per exemple, van instal·lar 91 fonts en 10 curses esportives i tres esdeveniments culturals. Aquest gest també es va repetir durant la darrera edició del Mobile World Congress, en què, a través de pantalles, s’informava els assistents del volum d’aigua lliurat i dels beneficis ambientals generats.

Reciclar les cordes de les raquetes i les pilotes
A banda de l’aigua, un dels elements curiosos de la gestió sostenible del Godó és el reciclatge dels cordatges de les raquetes que es fan servir els dies de torneig. A través de l’empresa Infinite Athletic, es reutilitzen per fabricar samarretes esportives. A més, també es reciclen les pilotes per mitjà de l’empresa Green Ball, que les converteix en cautxú.