Protecció Civil demana a la ciutadania no confiar-se i fer un seguiment minut a minut del nou episodi de tempestes que afecta Catalunya i Barcelona aquest dimecres, a partir del migdia. De fet, el Meteocat ha activat l’alerta del pla Inuncat i preveu dues tongades de precipitacions: una durant la tarda vespre i l’altra durant la primera part de la nit amb “xàfecs que poden ser forts i, fins i tot, torrencials”. Seran pluges locals, que afectaran “zones reduïdes” i que es poden produir en qualsevol punt del litoral i prelitoral entre Tarragona i el Barcelonès i també les comarques interiors de Barcelona i Girona.
“Atenció a la sortida de la feina i al partit del Barça d’aquest vespre”, ha demanat Joan Ramon Cabello, subdirector de Prevenció de Protecció Civil. En aquest sentit, Cabello recomana limitar al màxim els desplaçaments i, en cas de no poder-ho fer, sortir amb “una mica de temps extra” i estar preparats “perquè podria ser que ens sorprengués un xàfec important”.
No es preveu enviar cap ES-Alert
De moment, des de Protecció Civil han explicat que no hi ha previsió d’enviar cap ES-Alert a la població avisant-la d’aquest episodi de tempestes. “Ara mateix no”, ha dit Cabello. Tot i això, no descarten enviar aquest missatge d’alerta si en un moment determinat se superen els llindars de precipitacions o es produeixen inundacions que puguin derivar en una situació de perill.
Xàfecs de fins a 90 litres en tres hores
A Barcelona, el Meteocat ha emès un avís de 4 sobre 6. Això indica que hi ha la possibilitat (tot i que baixa) que se superin els 40 litres de pluja en 30 minuts. Aquest mateix avís també és vigent a nombroses comarques del litoral i l’interior de Barcelona i Tarragona. A banda, però, hi ha un altre avís també de 4 sobre 6 de probabilitat de pluges de més de 90 litres en 3 hores que afecta les comarques del Baix Llobregat, el Garraf, i l’Alt i Baix Penedès entre les 20 h i les 2 de la matinada.