La plataforma veïnal Eixample Respira ha emès un comunicat en què destaca que durant els dies de confinament pel coronavirus s’ha produït una “reducció del trànsit de fins a un 74,6 %”. Des d’aquest col·lectiu remarquen que  això ha permès complir “amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut” amb l’afegit d’una “reducció substancial en els nivell de soroll a tota la ciutat”.

Eixample Respira assegura que si aquesta reducció dels nivells de contaminació “s’hagués assolit abans de la crisi del coronavirus, hauria permès una millor salut respiratòria de tota la ciutadania i, per tant, una afectació menor del nombre d’afectats i morts per la covid-19″.

Des de la plataforma veïnal demanen que “un cop acabat el període de confinament, es prenguin les mesures necessàries per garantir el necessari distanciament físic” d’1,5 metres als carrers de Barcelona. Entre les propostes que fa Eixample Respira hi ha “l’ampliació dràstica de l’espai per a vianants, la reducció dels temps d’espera dels vianants als semàfors, l’ampliació dels espais públics de lleure i esport o l’ increment de la freqüència del transport públic.

Eixample Respira també vol que es completi, ampliï i millori urgentment la xarxa de carrils bici de la ciutat i s’implantin altres mesures “com el teletreball o una major flexibilitat horària” per reduir la mobilitat i les concentracions en hores punta.