
El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha elevat aquest dissabte els avisos per calor, tant diürna com nocturna, davant l’onada de calor que pateix tot Catalunya sense excepció.
Avís vermell per calor diürna
L’avís per calor intensa diürna arriba al grau de perill màxim per a aquest cap de setmana, quan algunes comarques tindran l’avís en grau 6 sobre 6. La calorada és intensa ja aquest mateix dissabte, quan el Meteocat ha elevat l’avís a un màxim de 5, Barcelona inclosa.
De fet, tant dissabte com diumenge Barcelona tindrà aquest avís activat en grau 5 sobre 6 per les altes temperatures que ja aquest dissabte superen en alguns indrets els 37 ºC, però que podrien ser encara més altes aquest diumenge, quan l’onada de calor tocarà sostre.
Avís carabassa per calor nocturna
La calor ja no és exclusiva del dia i també les nits són molt dures i càlides. En aquest sentit, el Servei Meteorològic de Catalunya també ha elevat l’avís per calor nocturna fins a grau 4 sobre 6, també en el cas de Barcelona, on aquesta nit amb prou feines s’ha baixat dels 30 ºC.

De fet, la nit de dissabte a diumenge podria ser encara més dura i no es descarta la possibilitat que la temperatura quedi ubicada per sobre dels 30 ºC durant tota la nit en alguns punts de la ciutat, anotant així una possible nit roent.
De baixa a partir de dilluns
Tots els models aposten ja per un descens de la temperatura aquest mateix dilluns, encara amb temperatures molt per sobre del que seria habitual, però una mica més lluny dels extrems del cap de setmana.

El descens de la temperatura tindrà continuïtat i la setmana vinent ens encaminarà a una calor molt més continguda i uns valors molt més propis d’aquestes dates.