
La calor desmesurada del juny d’enguany encara farà un pas més. La temperatura pujarà més entre aquest dilluns i dimecres, quan s’esperen màxims anuals i alguns registres que podran tocar i superar puntualment els 35 ºC a la part alta de Barcelona.
El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per calor a Barcelona per a dimarts i dimecres, el primer d’aquest 2025 a Barcelona.
35 ºC a Barcelona i gairebé 40 ºC al prelitoral
La presència d’una dana a l’oest de la península comportarà que la massa d’aire més càlida es vegi obligada a pujar de sud a nord resseguint el litoral mediterrani.
Aquest patró, molt recurrent durant l’estiu del 2022, sembla repetir-se també sistemàticament aquest 2025 que va camí d’igualar o fins i tot superar la temperatura mitjana del mes de juny de fa tres anys.
Els models aposten per temperatures més altes aquest dilluns però amb un màxim més clar el dia de Sant Joan, quan alguns escenaris obren la porta a superar fins i tot els 35 ºC a la part alta de la ciutat i a apropar-se molt als 40 ºC al Vallès i el Baix Llobregat. El Servei Meteorològic de Catalunya manté actiu un avís per calor en què també s’inclou Barcelona, tant dimarts com dimecres.
La calor serà molt intensa de dia i de nit i les properes nits s’entreveuen especialment dures, amb alguns registres que podrien no baixar dels 27 ºC als indrets més càlids de Barcelona.
Intent de normalitat aquest dijous
La dana avançarà els propers dies de sud-oest a nord-est, però en cap cas sembla que ens hagi de creuar per sobre, cosa que comportaria més inestabilitat i un descens clar de la temperatura.
Malgrat tot, en el seu trajecte cap al nord serà capaç de desplaçar lleugerament la massa d’aire més càlid cap a l’est, que podria ajudar que, durant un petit període de temps, la temperatura faci un intent de tornar a la normalitat d’aquestes dates.

Simplement un intent, perquè probablement la temperatura continuarà per sobre del que és habitual, però si més no dins d’uns paràmetres més propers al normal que no pas els primers dies d’aquesta setmana, que tindran uns valors molt més anòmals.
Sigui com sigui, aquest petit i lleu descens de la temperatura serà cosa d’un o dos dies (dijous i, amb sort, divendres). Més enllà s’entreveu una altra gran calorada abans no arribi el mes de juliol.
Juny acabarà, segur, en el podi dels més càlids
Amb aquest panorama ja no hi ha cap dubte que el mes de juny d’enguany serà un dels més càlids registrats mai a Barcelona.
Amb dades de l’Observatori Fabra, fins a dia 22 de juny només el 2003 (rècord absolut fins ara) i el 2022 superen la dada provisional del juny d’enguany. En aquest darrer cas, el juny del 2025 continua disputant frec a frec la medalla de plata dels junys més càlids al 2022, que veu perillar clarament aquest segon lloc.
Més difícil sembla treure-li l’or al 2003, però amb set dies de distància i diversos grans pics de calor a l’horitzó, ningú hauria d’afirmar categòricament que aquest fet queda descartat. D’aquí a una setmana veurem com queda aquest juny però que entra al podi és segur.
