Ethical Time és la primera aplicació europea de moda eticosostenible. Sorgeix de l’experiència personal d’un estudiant català de publicitat i relacions públiques. Ignasi Eiriz té 21 anys i és el petit de quatre germans. “Sempre havia heretat la roba dels meus germans; quan em vaig haver de comprar la meva pròpia roba, vaig començar a investigar el sector i vaig decidir que no volia continuar fomentant l’explotació laboral cada cop que comprés una peça“, explica.

Aquesta inquietud el va empènyer a buscar finançament per tirar endavant un projecte que connectés consumidors i marques, que comparteixen la preocupació per la situació de la indústria tèxtil actual. El desembre del 2017 va posar en marxa una campanya de micromecenatge i, en només un mes, va recollir la quantitat necessària per tirar endavant l’aplicació. Abans, però, va voler viatjar a Bangladesh per viure de primera mà les condicions a què estan sotmesos els treballadors del sector tèxtil. Va fer un viatge de tres setmanes en què va visitar diverses fàbriques del país. “T’adones que allò és real, i que aquí vivim en una bombolla”, explica l’Ignasi.

Com funciona Ethical Time?

L’aplicació, que es pot descarregar directament de la pàgina web d’Ethical Time, és una plataforma que inclou gairebé 300 marques de moda eticosostenible. Aquestes firmes han de passar un procés de verificació perquè es pugui confirmar que les pràctiques socials i mediambientals compleixen amb la seva filosofia. “Estudiem els seus proveïdors, els materials que fan servir, les condicions de producció i la matèria primera”, diu l’Ignasi.

L’usuari, a banda dels filtres tradicionals, pot triar quins requisits ha de tenir la peça que vol comprar. “El requisit bàsic que ha de tenir és que estigui feta a partir del treball digne, amb materials sostenibles, de proximitat o que fomenti l’economia circular“, el client pot triar entre els diferents valors segons les seves exigències socials i mediambientals. Un cop aplicats els filtres, apareixen totes les peces de roba disponibles segons els criteris triats. La compra es pot fer en línia o en una botiga física. El web incorpora un mapa per localitzar les botigues.

L’objectiu d’aquesta plataforma és ser l’alternativa a la indústria tèxtil actual. Volen aconseguir agrupar les més de 5.000 marques de roba ètica que hi ha arreu d’Europa.