
L’Ajuntament de Barcelona ha passat aquest dimarts d’alerta a emergència el Pla d’actuació d’emergència municipal pel mal estat de la mar i l’augment de l’alçària de les onades a causa de la borrasca Harry. Per a aquest motiu, està prohibit l’accés als espigons i banyar-se al mar mentre es mantingui hissada la bandera vermella a totes les platges de la ciutat. A més a més, s’han tancat les platges.
Desplegament de la Guàrdia Urbana
Per evitar que les persones accedeixin a les platges i es posin en risc, la Guàrdia Urbana s’ha desplegat per tot el litoral de la ciutat per prohibir el pas als espigons i a aquelles zones on més trenquen les onades. Aquest dimarts, amb el pas a emergència es prohibeix accedir a les platges.
El Pla d’actuació d’emergència municipal es posa en marxa quan el litoral de la ciutat viu els efectes d’un temporal marítim i s’hi esperen onades de més de dos metres i mig, fets que poden posar en perill a les persones i causar destrosses en el mobiliari urbà.
Els consells de Protecció Civil
Protecció Civil recomana no accedir a les platges, espigons i passejos marítims i respectar sempre els tancaments d’accés que es puguin fer en aquests punts sensibles al temporal de mar associat a la borrasca Harry.
Si es veu caure alguna persona al mar, cal trucar immediatament al 112 i no perdre de vista el punt exacte on aquella persona hagi caigut.
L’Ajuntament de Barcelona ha activat també el Pla d’actuació d’emergència municipal en fase d’alerta davant el temporal marítim.
Avisos de perill màxim tot dimarts
El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat aquest dilluns els seus avisos davant aquest temporal de mar i els ha elevat fins a grau màxim (6 sobre 6) aquest dimarts.
En el cas de Barcelona, l’avís és de grau 3 sobre 6 per a la tarda d’aquest dilluns i de 4 sobre 6 per al vespre i nit. El punt màxim a la ciutat serà tot dimarts, quan el Servei Meteorològic de Catalunya eleva l’avís a 5 sobre 6 (vermell).
De la resta de Catalunya la situació també serà molt complicada a tota la costa, especialment a l’Empordà, on l’avís arriba a 6 sobre 6 (el màxim) entre la mitjanit d’aquest dilluns i el migdia de dimarts.
Les onades mitjanes superaran els quatre metres a bona part de la costa però tindran puntes que podrien arribar als 8-9 metres en alguns punts de la Costa Brava i 6-7 metres a la costa barcelonina.
Disminuirà dimecres de forma ràpida
El temporal de mar serà molt dur, però anirà de baixa de manera força ràpida aquest dimecres. En aquest sentit, el Servei Meteorològic rebaixa clarament els avisos per a la primera meitat de dimecres, amb un màxim de 3 sobre 6 a la Costa Central, Costa Brava i delta de l’Ebre.
El temporal es podria donar per finalitzat a partir de la tarda de dimecres, ja sense avisos.
Atenció també a la pluja i la neu

La situació continuarà també molt complicada pel que fa a la pluja i a la neu, especialment a les comarques del nord-est de Catalunya.
En aquestes zones s’espera que la pluja pugui deixar fins a més de 100 litres de pluja en 24 hores, sobretot al triangle comprès entre el Ripollès, l’Alt Maresme i l’Alt Empordà, però també cap a les comarques del sud del cap de Salou.
La neu pot visitar amb insistència algunes zones altes del nord-est, i s’esperen acumulats importants per damunt dels 1.400 metres al Ripollès, especialment.
En aquest sentit, Protecció Civil manté en alerta els plans Inuncat i Procicat.