Escolta aquesta notícia

El director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcon, ha valorat de manera positiva la proposta del govern de controlar la població de senglars, tant a Collserola com al conjunt de Catalunya. Ho ha fet al ‘Bon dia, Barcelona’, en què ha explicat que la la caça de senglars és “necessària per mantenir l’equilibri dels ecosistemes”.

Alarcon ha relacionat la sobrepoblació de senglars, però també d’altres animals com els cabirols o els conills al fet que “no hi ha depredadors”. Ha explicat que, tot i que la caça és un tema “controvertit”, cal “conscienciar” que la presència d’una gran quantitat d’aquests animals provoca “disfuncions ecosistèmiques”.

Un nou zoo “garant de la biodiversitat mediterrània”

El director del Zoo ha aprofitat per explicar el gran projecte de transformació que ja hi ha en marxa per convertir-lo en un “equipament de primer ordre per a la preservació de la biodiversitat”, en especial la d’espècies mediterrànies.

La modernització del Zoo, amb grans obres com el Bioscope, va de bracet amb la creació de la Ciutadella del Coneixement. Un altre dels canvis que afectaran el zoològic serà la urbanització d’un nou passeig per unir el Born i la Vila Olímpica. Tot plegat, segons Alarcon, “una oportunitat per a la ciutat que no podem deixar perdre”.

Recupera l’entrevista sencera