Des que el 14 de març es va decretar l’estat d’alarma, els nivells de circulació de cotxes i de contaminació  s’han reduït dràsticament a la ciutat.  En alguns casos el trànsit privat s’ha reduït fins a un 70 % i els nivells de contaminació, segons l’Agència de Salut Pública de Barcelona, en un 46 %.
Durant aquest temps la ciutat s’ha acostat als nivells de referència de PM10 i NO2 que dictamina l’Organització Mundial de la Salut. Als districtes on més han notat la davallada de trànsit, de contaminació i de soroll són els de l’Eixample, Gràcia i Sarrià – Sant Gervasi.

La plataforma veïnal L’Eixample Respira

Luca Telloli, de la plataforma veïnal L’Eixample Respira, reclama a les administracions que un cop passada la pandèmia de la covid-19 no permetin que els nivells de cotxes ni de contaminació tornin a augmentar. Demanen mesures dràstiques per reduir el trànsit i per donar més espai als vianants.”La nova normalitat ha de tenir menys cotxes i més espai per als vianants”. Telloli ha explicat com es viu en el carrer d’Aragó, un dels més transitats de la ciutat durant aquests dies de confinament,“els veïns hem gaudit per primera vegada dels balcons”.