El canal TNT, present a diferents plataformes de televisió, ha estrenat la sèrie de ciència-ficció ‘Raised by Wolves’, produïda per Ridley Scott.

L’argument

D’aquí a uns 130 anys, la Terra ha estat destruïda per una guerra entre humans creients i ateus. En un misteriós planeta aparentment deshabitat, dos androides tracten de dur a terme la missió que se’ls ha encomanat: criar i protegir un grup de nens per iniciar, així, una nova humanitat sense diferències religioses ni guerres. L’objectiu es complicarà amb l’arribada inesperada d’una colònia d’humans. Els dos androides no trigaran a descobrir que pretendre controlar les creences de les persones pot ser una tasca difícil i perillosa.

Una producció de Ridley Scott

El creador és Aaron Guzikowski, guionista de ‘Presoners’ de Denis Villeneuve, així com de ‘Contraband’ i ‘Papillon’. Ridley Scott és el productor executiu i en dirigeix els dos primers episodis. ‘Alien’, ‘Blade runner’, ‘Prometheus’, ‘Marte’ i ‘Alien: Covenant’ han fet, del cineasta britànic, un dels noms més importants de la ciència-ficció de les darreres dècades. Aquesta producció s’afegeix a la llista, que conté elements de la seva filmografia, com la possibilitat d’un nou començament, el conflicte i la hibridació entre humans i androides, o la lluita per la supervivència en un territori hostil. El seu fill Luke Scott n’ha dirigit tres capítols, després de ser director de la segona unitat en pel·lícules del seu pare, com ‘Marte’ i ‘Exodus: Dioses y reyes’, i debutar com a director amb ‘Morgan’ el 2016.

Nom mitològic

El títol de la sèrie, ‘Raised by Wolves’, és a dir, ‘Criat pels llops’, fa referència a l’origen mitològic de Roma, que afirma que una lloba va criar dos nadons humans, Ròmul i Rem, que van fundar la ciutat. Aquí, es tracta d’una androide que té la missió d’engendrar i criar humans nous, lluny dels conflictes que van destruir la Terra. La narrativa es basa en la idea d’un nou inici de la humanitat, per això, el primer capítol es diu com la sèrie i l’últim, ‘El principi’.

Entre el repartiment, hi ha Winta McGrath, com el primer fill; Travis Fimmel, com a ateu infiltrat en el grup dels religiosos, o Abubakar Salim, com l’altre androide que ajuda a tenir cura dels petits.

Una revelació potent és la danesa Amanda Collin. La seva actuació, amb la fredor d’un robot però amb esclats de violència i sentiments molt humans, fa de la mare un personatge fascinant i del qual anirem descobrint noves capes. Ella simbolitza una de les nombroses dualitats de la història, sent creadora de vida, en tant que mare protectora, i de mort, ja que és un androide Nicromant especialitzat a destruir els enemics amb la veu i la mirada. 

La crítica

En la línia de la protagonista, els temes i reflexions que proposa la sèrie es van plantejant sovint en forma de dicotomia: androides i humans, religió i ateisme, guerra i pau, creació i destrucció, qui som i com ens mostrem als altres, respecte per la tradició i trencament amb el passat, o lliure arbitri i planificacions divines. Tots aquests dilemes se’ns van oferint a través del conflicte dramàtic entre els dos androides, programats per crear una nova civilització, i les persones acabades d’arribar, que arrosseguen la corrupció moral de la humanitat extingida.

Al llarg de 10 capítols d’entre 40 i 50 minuts, ‘Raised by Wolves’ crea un univers d’allò més atractiu i intrigant, i una trama que, en general, atrapa malgrat que s’allargui de forma innecessària per la part central. Els efectes visuals, simples, efectius i creïbles, ens acaben d’endinsar en aquest món creat per Guzikowski i Scott. Amb un final impactant i obert, que deixa diverses preguntes per respondre, la ja anunciada segona temporada segur que serà molt esperada pels seguidors de la ciència-ficció.

La Cartellera

Crítica de les sèries més actuals que trobareu a les plataformes digitals analitzades per l’equip de ‘La Cartellera’.

La Cartellera