Segona pel·lícula del català David Victori, després d’‘El pacto’. S’acaba de presentar al Festival de Sitges, on vam poder parlar amb ell i amb els dos protagonistes, Mario Casas i Milena Smit.

L’argument

El Dani, un bon noi que durant els últims anys s’ha dedicat exclusivament a cuidar del seu pare malalt, decideix reprendre la seva vida després que ell mori. Just quan ha decidit fer un viatge, coneix la Mila, una noia tan inquietant i sensual com inestable. Les conseqüències d’aquesta trobada, el portaran a plantejar-se coses que mai no s’hauria imaginat.

Amb aquest punt de partida —fer una pel·lícula de ritme frenètic sobre si una bona persona podria arribar a matar—, Victori necessitava un actor que fos prou carismàtic i camaleònic com per fer creïble un personatge amb una transformació tan important. I Mario Casas era el nom ideal.

Tan important com el personatge del Dani, ho és el de la Mila. Seguint el fil de les “femme fatale” del cinema negre clàssic, però incorporant un aspecte tràgic i irracional, la debutant Milena Smit compleix amb escreix. Exmodel a qui van descobrir a través d’Instagram, ella aporta trets personals i és el detonant del descens als inferns del protagonista.

La trajectòria de Victori

David Victori ha desenvolupat una carrera especial. Després de ser assistent de Bigas Luna i col·laborar en els guions de ‘Hijo de Caín’ i ‘Segon origen’, va signar diversos curts premiats arreu del món. El 2011, va guanyar el primer Festival de Cine de YouTube, organitzat per la productora de Ridley Scott. D’allà, en va néixer ‘Zero’, el 2015, una original websèrie amb potents efectes especials. Després, va treballar en dos projectes paral·lels: ‘El pacto’, estrenat el 2018 i, ara, ‘No matarás’.

La crítica

Com altres pel·lícules recents, ‘No matarás’ ens ofereix una Barcelona desconeguda. El viatge del Dani el porta a un Poblenou desangelat i perillós, que aporta textura a la narració i el to del film.

Amb un gran pols narratiu i un ritme que rarament s’atura, ‘No matarás’ és tota una experiència d’allò més immersiva, gràcies a una càmera sempre enganxada al protagonista, una música que embolcalla l’acció i una notable interpretació de Mario Casas. Si som capaços de passar per alt alguns girs poc versemblants, gaudirem i patirem molt.

La Cartellera

Tota l’actualitat cinèfila

Les estrenes de La Cartellera