Ambientada a Hollywood després de la Segona Guerra Mundial, narra les peripècies d’un grup d’actors i cineastes disposats a tot per tal de triomfar en la meca del cinema. Aquí s’entrecreuen les vides d’un aspirant a actor, una futura estrella, una actriu afroamericana, un guionista d’orientació homosexual, un director novell i dues dones amb les idees molt clares. Una història del que va poder ser i no va ser la fàbrica de somnis.

Productor, guionista i director, Ryan Murphy és una de les figures més importants en l’àmbit de la televisió. Títols mítics com ‘American horror story’, ‘Feud’ o ‘Pose’, són creacions seves. La minisèrie ‘Hollywood’ és, fins ara, la seva última aportació, realitzada amb la col·laboració d’Ian Brennan, a qui recordem pel seu treball a ‘Glee’ del 2009.

Quan la temàtica és Hollywood

El Hollywood dels estudis, les estrelles, el glamur, però també de la sordidesa que hi havia darrere de tot això, ha estat tractat en moltes ocasions. Des de l’estupenda comèdia ‘Cantant sota la pluja’, de Stanley Donen i Gene Kelly, fins al melodrama ‘Cautivos del mal’, de Vincente Minnelli; de la duresa d’‘El último magnate’, de Kazan, a l’alegria d’‘Érase una vez en… Hollywood’, de Tarantino, amb què la sèrie de Murphy i Brennan té molt a veure a l’hora de construir, rellegir o simplement reinventar el que va ser pel que va poder ser.

A la sèrie, hi ha molt de veritat i molt de mentida. És certa la història de Peg Entwistle, una actriu que es va suïcidar tirant-se des d’una lletra del famós rètol de Hollywood; també l’existència de la benzinera on joves aspirants a estrella aconseguien diners a canvi de sexe, i les festes a casa de George Cukor; també ho són l’actriu asiàtica Anna May Wong; Hattie McDaniel, la primera dona negra que va guanyar un Oscar; Henry Wilson, el detestable agent que s’aprofita dels joves actors; o Rock Hudson, tot i que en aquest cas no és una reconstrucció gaire exacta.