La trama d”Ema’

La cinta explica la història d’una parella que retorna el seu fill adoptat després que provoqui un incident greu. Gael García Bernal i una desconeguda i enigmàtica Mariana Di Girolamo interpreten aquest matrimoni que s’enfonsa. A partir d’aquí, ella s’embarca en una odissea d’autodescobriment i d’autoafirmació. La bona interpretació de Mariana Di Girolamo ens permet descobrir qui s’amaga darrere d’aquesta jove, que és un enigma, un misteri poderós. Ella guia l’espectador a través d’un recorregut desconegut que és alhora sorprenent, captivador i desafiant.

La trajectòria de Larraín

El xilè Pablo Larraín és un dels cineastes llatinoamericans més estimulants de l’actualitat. Després de ‘Fuga’, la seva “opera prima”, va dirigir tres cintes que formen un tríptic sobre la dictadura a Xile: ‘Tony Manero’, ‘Post mortem’ i ‘No’. El 2015, va fer ‘El club’, sobre la impunitat dels religiosos que han comès algun tipus de delicte sexual. Després van venirNeruda’, al voltant de la figura del gran poeta, i ‘Jackie’, sobre la que va ser primera dama dels EUA Jacqueline Kennedy. El cinema de Larraín es caracteritzava, fins ara, per radiografiar, de manera molt personal, el passat. Amb ‘Ema’, el director filma, per primera vegada, el Xile actual què parla d’un generació, que té altres formes de relacionar-se, d’estimar-se, i que entén els models de família de manera diferent. Valparaíso es converteix en l’escenari lliure i acolorit, perfectament musicat per la partitura de Nicolas Jaar. Després del seu pas per la secció oficial de la Mostra de Venècia, ‘Emma’ va competir pel premi del públic en la secció Perles del Festival de Sant Sebastià i en la secció Spotlight de Sundance.