El fals tòpic masclista que ha imperat durant anys, que diu que darrere d’un gran home sempre hi ha una gran dona s’evidencia com una gran ‘fake’ patriarcal en el cas d’Alfred Hitchcock i Alma Reville. El mateix cineasta reconeixia que mai hauria pogut fer el que va fer sense l’ajuda de la seva companya a la vida i al cinema. I és que Reville va tutelar els guions, el muntatges i fins i tot la selecció dels actors de les pel·lícules del director.

Alma Reville

Alma Reville, també coneguda com a Lady Hitchcock va néixer el 14 d’agost de 1899 a Anglaterra, un dia després que Hitchcock. Tenia quinze anys quan va començar a treballar als estudis Twickenham com a muntadora, script i actriu ocasional. El 1920, a la British Film Industry, coneix el seu futur marit, amb qui treballarà durant anys a la productora londinenca de la Paramount Pictures.

Va ser una guionista habitual de diverses obres de Hitchcock, i apareix als crèdits de 16 pel·lícules com ara Sospita (1941), Shadow of a Doubt (1943),The Paradine Case (1947).