Escolta aquesta notícia

La Sant Andreu Jazz Band ha participat al certamen Essentialy Ellington, que organitza a Nova York el departament de Jazz del Lincoln Center, el centre de les arts més important de la ciutat, que dirigeix el trompetista Wynton Marsalis. Ha sigut una trobada de 30 big bands juvenils, 27 d’americanes, amb la Sant Andreu com a única representant europea. El segon lloc que han obtingut dona fe de l’extraordinària feina que està duent a terme el seu director, Joan Chamorro, i situa a aquesta formació barcelonina en l’elit mundial.

Seguim amb les jam sessions que va liderar el trompetista Buck Clayton a mitjans dels anys 50 i que va generar una sèrie de discos inoblidables. Jazz en estat pur.

A continuació repassem els concerts de jazz que tenim properament als escenaris del club Jamboree i del teatre El Molino, tots dos de la ciutat de Barcelona. En el primer hi tenim el guitarrista català Joan Fort amb el saxofonista nord-americà Vincent Herring, i als pianistes Sullivan Fortner, que representa la joventut, i Ben Sidran, que és un veterà que fa les gires amb el seu fill Leo a la bateria. Tenim recanvi generacional!

I a El Molino hi podrem veure i escoltar el trompetista català Raynald Colom, presentant disc nou, i al també trompetista Ambrose Akinmusire, representant de les noves tendències del jazz novaiorquès.

Acabem amb el festival de piano Toca’m, que es celebrarà a Tortosa del 22 al 25 de maig. Gira al voltant de la música clàssica, però també hi ha presència de jazz.

Escolta el programa, aquí:

Comparteix a: