Comencem programa i temporada recordant un dels grans solistes de l’orquestra de Duke Ellington, el trompetista Cat Anderson, que tenia un dels registres més amples que es coneixen, amb uns aguts irrepetibles.
Seguim amb dues de les veus que aquest estiu s’han passejat per terres catalanes, Gregory Porter com a representant masculí, i Cecile McLorin Salvant que ha posat el llistó femení a un nivell altíssim.
L’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya organitza el festival L’Hora del Jazz que, des de Barcelona, s’escampa per tot el territori. El bateria Guillem Arnedo, que és sotsdirector de l’associació, ens el presenta i, a més, ens anuncia que el restaurant barceloní Austin’s Diner programarà setmanalment concerts de jazz. Una espurna d’esperança en una ciutat amb dèficit de música en directe.
Clint Eastwood, actor i director de cinema de fama mundial, ha reconegut (i demostrat) sempre el seu amor pel jazz. Lennie Niehaus, compositor, arranjador i saxofonista adscrit a la tendència West Coast, va començar a treballar amb ell el 1984, en el rodatge de la pel·lícula A la corda fluixa (Tightrope) i va continuar al seu costat durant 16 pel·lícules més. A Niehaus li dediquem uns minuts, just abans de passar el protagonisme a un altre Eastwood, Kyle, el fill baixista del director, que s’ha guanyat una gran reputació com a músic per mèrits propis. El proper mes d’octubre el tindrem en directe en el Festival de Jazz Costa Brava, a Palafrugell.
Acabem el programa celebrant la Diada Nacional de Catalunya escoltant la versió en clau jazzística dels Segadors que Tete Montoliu va gravar el 1992.