Duke Ellington ens porta al terreny on el jazz es va trobar amb el cinema negre, creant una parella que s’ha mantingut unida durant dècades. Comencem ‘Jazz it’ amb Pete Kelly’s Blues, la pel·lícula en què van coincidir Ella Fitzgerald i Peggy Lee. A continuació, ens dirigirem a França, a la segona meitat dels anys 50, quan una colla de joves realitzadors van tenir l’oportunitat d’encarregar les bandes sonores de les seves pel·lícules a llegendes del jazz nord-americà com el Modern Jazz Quartet o els Jazz Messengers d’Art Blakey.

A Barcelona va passar el mateix, però d’una manera molt més modesta. Pel·lícules fetes amb pocs mitjans i molta il·lusió per directors com Juli Coll o Joan Bosch, van tenir bandes sonores de jazz gràcies a la imaginació i l’ofici del compositor Josep Solà.

No deixem els aires de thriller i repassem el que es pot trobar en un recopilatori de la discogràfica Verve Records de títol explícit: Thriller Jazz. Acabem amb ‘Tuya siempre’, una pel·lícula del 2007 amb música d’Horacio Fumero i amb una declaració sorpresa de Santi Arisa, bateria del grup Pegasus. Us sona aquest nom?

Escolta el programa aquí: