El jazz i el cinema són dues expressions artístiques que van néixer, aproximadament, en el mateix moment i han avançat juntes, i són les més representatives del segle XX i del que va del XXI. A Jazzit comencem el programa amb Count Basie, Gene Harris i Duke Ellington amb peces relacionades amb el cinema, i parlem de l’exposició Jazz i cinema: love story”, que es pot visitar fins al 23 de desembre a la Casa de Cultura de Girona.

La nit del 4 al 5 de desembre del 1957, Miles Davis i el seu quintet francoamericà van gravar una banda sonora mítica, la de la pel·lícula ‘Ascenseur pour l’échafaud’, primera obra de Louis Malle. Van improvisar mentre els projectaven les escenes que havien d’acompanyar. Però no va ser l’única cinta amb música jazz. Uns mesos abans Roger Vadim havia tingut el Modern Jazz Quartet a ‘Sait-on jamais’ i uns mesos més tard Edouard Molinaro va comptar amb els Jazzmessengers d’Art Blakey a ‘Des femmes disparaissent’.

Seguim amb Pat Metheny, el guitarrista de jazz més famós del món, líder indiscutible dels seus projectes, en tres papers secundaris: amb el saxo alt Logan Richardson, amb el seu germà Mike Metheny, trompetista de formació clàssica, i amb el saxo tenor Joshua Redman.

Acabem recordant que a Girona, a més d’exposicions, també hi ha jazz en directe cada setmana al Sunset Jazz Club, i ho il·lustrem amb Gäel Horellou, saxofonista francès.

Escolta el programa aquí: