L”Horitzó Copa Amèrica‘ s’emprova l’equipament oficial de la tripulació de l’AC75 de l’equip suís, l’Alinghi Red Bull Racing. Els dos elements principals de l’equipament són l’armilla salvavides i el casc, que incorpora un sistema de comunicacions d’última generació.
Una armilla en equilibri entre la comoditat i la seguretat
L’armilla ha de permetre que els esportistes que es troben a l’interior de l’embarcació, puguin fer la seva feina amb comoditat i, alhora, assegurar la seva flotabilitat en cas que caiguin a l’aigua. L’armilla porta un seguit d’encoixinats, que en cas que l’AC75 pateixi un accident puguin servir per esmorteir un possible impacte però sobretot per assegurar que l’esportista quedi boca amunt a l’aigua si perd el coneixement.
A banda de l’armilla, cada esportista porta un tipus de roba diferent a sota. Els pilots o “drivers” o els controladors de vol, els “trimmers”, acostumen a anar més tapats, amb pantalons i jaquetes Gore-Tex per evitar que l’aigua els pugui entrar dins del cos. En el cas dels ciclistes, “cyclor”, que estan fent un esforç físic constant, acostumen a anar amb una samarreta de licra i uns pantalons ciclistes per mirar d’anar el més lleugers i còmodes possibles.
La importància del ganivet
En una de les butxaques de l’armilla, en un color groc fluorescent, trobem un ganivet. És una eina que els navegants acostumen a portar al damunt perquè és relativament fàcil que alguns dels caps que es troben a l’embarcació puguin acabar entortolligant-se al voltant de la cama i el ganivet facilitaria deslliurar-se’n ràpidament. En el cas dels AC75, un altre dels perills radica en les veles, aquestes són força pesants, al voltant d’uns 200 kg si el navegant hi queda atrapat a sota, el ganivet li permetria tallar la vela de carboni i treure el cap per mirar de no ofegar-se.
Un respirador amb un minut d’autonomia
Un altre dels elements destacats és el respirador, situat a l’espatlla per permetre un fàcil accés al navegant. El respirador està relligat mitjançant un tub a una botella d’aire comprimit. L’autonomia per a una persona normal seria d’uns tres minuts, però en el cas d’aquests atletes que estan sotmesos a un estrès tant físic com mental, la reserva d’aire es limita a un minut. Per evitar un pes excessiu, l’ampolla d’aire és petita i està feta de carboni.
El casc: cridaner i per comunicar-se
El casc d’aquesta edició 37 de la Copa Amèrica porta una franja de color cridaner per detectar ràpidament el navegant un cop aquest cau a l’aigua. En el cas de l’Alinghi Red Bull Racing, el color de la franja del casc és vermell i pel que fa a l’Inneos Brittania han apostat per un color taronja cridaner en tot el casc.
Un altre dels elements importants del casc, a banda d’evitar possibles cops accidentals, és el sistema de comunicacions. Un micròfon amb un gran plomall, permet a la tripulació poder comunicar-se entre si, tot i el fort vent, i també parlar amb les embarcacions de suport especialment si es produeix un accident.