Escolta aquesta notícia

Antonio Baños enumera a la secció d’història del betevé directe les que per ell “són barrabassades que s’han fet a Barcelona amb la persona i el nom d’Antoni Gaudí. Per Baños, “més que honorar la seva figura, aquí s’ha fet negoci amb ell”.

El periodista comença criticant el mapatge audiovisual fet fa poc a la façana de la Casa Batlló i es pregunta: “Oi que no hi ha nassos de fer això a la Gioconda, de fer-li una projecció a sobre? Es fa aquí, però no li cal, la Casa Batlló ja està bé així”.

Seguint amb els edificis de Gaudí a l’Eixample, Antonio Baños opina que “si a la Casa Batlló se li fa això, a La Pedrera se li fan coses pitjors” i explica que “en la retrospectiva de Jaume Plensa de l’any 2023 a la Casa Milà, es va col·locar una mena de caganer que va adornar l’obra de Gaudí al terrat de l’edifici”.

Gaudí no surt als “souvenirs”

El periodista fa notar que “en tots els objectes de record de trencadís o de la Sagrada Família, entre els milers de models, no apareix mai la cara d’Antoni Gaudí, aquí la seva persona desapareix”. Antonio Baños apunta també les diferències entre “l’actual drac del Parc Güell i el que hi havia l’any 1907, que tenia queixals i urpes i tot això ha desaparegut amb les diverses restauracions”. Això significa que “a tot el que feia Antoni Gaudí se li han tret arestes“, conclou el periodista.

Antonio Baños recorda que els premis del cinema català porten el nom de Gaudí o que la primera denominació als anys 80 de la setmana de la moda de Barcelona és deia Passarel·la Gaudí. En aquest sentit, Baños recorda que “a Gaudí la moda no li interessava, era una persona que vestia sempre amb la mateixa americana”.