Els autobusos de les línies 9, 37 i 109 ja fa uns dies que han millorat la freqüència de pas. TMB els ha coordinat de manera que en el tram que tenen en comú funcionen com una sola línia amb un interval de pas d'entre cinc i vuit minuts. GERMINAL FUENTES, veí de la Marina "La 9, la 37 y la 109 van bien, hay un buen servicio." Però hi ha altres canvis que no agraden als usuaris. Des de mitjan març, el 79 ha canviat l'itinerari. Aquesta modificació del recorregut ha suposat el trasllat de dues parades i això ha causat la mobilització dels veïns. Diuen que la nova ruta deixa algunes zones dels barris de la Marina poc comunicades, però aquesta no és l'única reclamació. ROBERTO RICO, veí de la Marina. "El 79 que antes tenía una frecuencia de paso cada 20 minutos, ahora pasa cada media hora los días laborables, en vez de 20 minutos, media hora. En vez de mejorarlo la han perjudicado. Y los sábados y domingos, cada 40 minutos y antes era cada 20 y además con el agravante de que los domingos no empieza el primero hasta las nueve de la mañana." L'antiga ruta del 79 ara la cobreix el 125, un bus del barri que, igual que tots els de la ciutat, passa cada 40 minuts o més i no està operatiu els caps de setmana. Per això els veïns demanen a TMB que en reforci el servei. ESTER PEREZ, Assemblea 15M la Marina Zona Franca "Si el 79 l'han canviat i no retorna al nou recorregut sí que hauran de fer algunes variacions amb aquest perquè és l'únic que pot apropar tot el barri i els diferents espais del barri. El barri no és només el passeig." Els veïns asseguren que tots aquests problemes de mobilitat es podrien solucionar amb l'arribada de la Línia 9 de metro. De moment, però, el projecte de la Generalitat continua sense data per manca de pressupost.

Les millores al servei d’autobús cap als barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell van entrar en marxa a primers de mes, tal com havia anunciat el districte de Sants-Montjuïc. Les línies afectades són la 9, la 23, la 37, la 79 i la 109, i ha calgut reprogramar les sortides des de les terminals de tres d’aquestes -9, 37 i 109-per “optimitzar-ne la capacitat”, segons TMB. La V3, que recorre també el passeig de la Zona Franca, ha ampliat igualment les freqüències. Els veïns havien protestat per un temps d’espera que consideraven “excessiu” a les parades, justament en un barri on no passa el metro i les obres de l’L9 estan aturades.

Paral·lelament, hi ha hagut canvis de recorregut en la Línia 79 (Pl. Espanya – Metro Av. Carrilet). Des del 20 de març, l’itinerari ha variat: té quatre parades noves al seu pas per l’Hospitalet de Llobregat (carrers de la Pedrosa i de Pablo Iglesias), i n’hi ha dues més al carrer del Radi, que connecta la carretera del Prat amb la plaça d’Ildefons Cerdà. També el mes de març van entrar en funcionament quatre parades del bus de la línia 23 (Pl. Espanya – Parc Logístic), dues al passeig de la Zona Franca – Motors, en tots dos sentits, i dues més a tocar de la plaça de Sant Jordi, ja al Parc de Montjuïc.